DERS ADI

: Matematiğin Temelleri 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 1002 Matematiğin Temelleri 2 ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında yer alan geometri ve istatistik ve olasılık öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik programında yer alan geometri, istatistik ve olasılık öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri açıklar.
2   Matematik programında yer alan geometri, istatistik ve olasılık öğrenme alanlarındaki kavramların birbiriyle ilişkisini bilir.
3   Matematiksel kavramları çoklu gösterimlerle ifade eder ve birbirlerine dönüştürür.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin İçeriğinin Paylaşılması, Kaynakların Tanıtılması, Dersle İlgili Beklentilerin İfade Edilmesi
2 Açılar
3 Geometrik Çizimler
4 Üçgenler
5 Dörtgenler
6 Çokgenler
7 Çember ve Daire
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Dönüşüm Geometrisi
10 Eşlik ve Benzerlik
11 Uzunluk, Alan, Sıvı ve Zaman Ölçme
12 Veri Toplama
13 Verilerin Analizi
14 Basit Olayların Olma Olasılığı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Argün, Z., Arıkan, A., Bulut, S., & Halıcıoğlu, S. (2014). Temel matematik kavramların künyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
Elçi, A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B., Ev Çimen, E. (2016). Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kabael, T. (2017). Genel matematiksel kavramlar öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 10 2 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1334
ÖK.2335
ÖK.335