DERS ADI

: Matematiğin Temelleri 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OME 1001 Matematiğin Temelleri 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri açıklar.
2   Matematik programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki kavramların birbiriyle ilişkisini bilir.
3   Cebirsel ifadeleri kullanarak matematiğin problemlere çözüm getirebileceğini fark eder.
4   Matematiksel kavramları çoklu gösterimlerle ifade eder ve birbirlerine dönüştürür.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2 Doğal sayılar kümesi ve doğal sayılarla yapılan işlemler
3 Tam sayılar kümesi ve tam sayılarla yapılan işlemler
4 Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarla yapılan işlemler, ondalık gösterimler ve yüzdeler
5 Üslü ifadeler ve üslü ifadelerle yapılan işlemler
6 Kareköklü ifadeler ve kareköklü ifadelerle yapılan işlemler
7 Oran kavramı
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Oran ve orantı kavramları
10 Cebirsel ifadeler
11 Özdeşlikler
12 Eşitlik ve denklem
13 Doğrusal denklemler
14 Eşitsizlikler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Argün, Z., Arıkan, A., Bulut, S., & Halıcıoğlu, S. (2014). Temel matematik kavramların künyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
Elçi, A. N., Bukova Güzel, E., Cantürk Günhan, B., Ev Çimen, E. (2016). Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kabael, T. (2017). Genel matematiksel kavramlar öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, problem çözme, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 4 2 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1334
ÖK.2335
ÖK.355425
ÖK.435