DERS ADI

: İngilizce Öğretiminde Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 5005 İngilizce Öğretiminde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BERNA GÜRYAY

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin dramayı ve drama ile ilgili yaratıcılık, yaratıcı drama kavramları anlamalarını sağlamak ve dramayı İngilizce öğretiminde nasıl kullanacaklarını göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Drama ve drama ile ilişkili yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun, tiyatro pedagojisi vb. diğer temel kavramları anlar.
2   Drama tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
3   Eğitimde dramanın uygulama basamaklarını kavrar.
4   Yaratıcı drama ders planı hazırlar ve uygulayabilir.
5   İngilizce öğretimi alanında doğaçlama, rol oynama, dramatizasyon vb. drama tekniklerini uygulayabilir.
6   Iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirir ve dramanın kişinin bireysel ve sosyal gelişimindeki önemini farkeder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve ders materyallerinin tanıtımı. Bir drama dersi planı uygulaması.
2 Bazı temel kavramların tanımı, örneğin; drama dramatic, dramatic durum, oyun, dramatic oyun, kendiliğindenlik, yaratıcılık, yaratıcı drama, süreçsel drama, psikodrama vb.
3 Dramanın bileşenleri; lider, grup, mekan, konu.
4 Dramanın yapısı, özellikleri, amaçları ve yararları.
5 Dramanın tarihsel gelişimi. Drama ve tiyatro karşılaştırması.
6 Süreçsel drama uygulaması
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
8 Süreçsel drama uygulaması
9 Doğaçlama, rol oynama, eş zamanlı doğaçlama, rol koridoru, dramatizasyon, rol değiştirme, bilinç koridoru gibi drama tekniklerinin anlatımı.
10 Eğitimde drama planı ve dramatik kurgunun bileşenleri.
11 Dramada ölçme ve değerlendirme.
12 İkinci dil öğretiminde dramanın uygulanması
13 İkinci dil öğretiminde dramanın uygulanması
14 İkinci dil öğretiminde dramanın uygulanması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
Heathcote, D. (1984) Collected Writings on Education and Drama. (Eds. Johnson L.&O Neill C.), Northwestern University Press.
McCaslin, N. (2000) Creative Drama in the Classroom. Longman.
Erdoğan, T. (2015) Drama. Eğiten Kitap

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, ikili ve grup çalışmaları, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bernaguryay@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 5 3 15
Sunum Hazırlama 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555