DERS ADI

: Dil Edinimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İNG 2008 Dil Edinimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BERNA GÜRYAY

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ana dil ve erek dil kazanımına ilişkin bazı temel kavramları ve teorileri tanıtmak ve ikinci dil öğrenme ve öğretme sürecinde gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Ayrıca gözlem ve benzeri çalışmalar ile öğrencinin teoriler ve gerçek sınıf ortamı arasında ilişki kurabilmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci birinci ve ikinci dil edinimi kuramlarının bilgisini edinir.
2   Sınıf içi ortamda ikinci dil etkileşimine ilişkin kayıtlarını kullanarak çözümlemeler yapar.
3   Anadil gelişim basamaklarını kavrar.
4   Çocuklarda ve yetişkinlerde ikinci dil edinimindeki farklılıkları görür.
5   Gözlem ve benzeri çalışmalar ile diledinimi teorilerini ve sınıf ortamlarını ilişkilendirebilir.
6   İkinci dil öğrenme sürecinde bireysel farklılıkların önemini kavrar.
7   Doğal ve örgün ortamla ikinci diledinimi ve yabancı dil öğrenilmesi farklarını doğal ve örgün öğrenim ortamlarının özellikleri ile açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin kaynak tanıtımı Dil Öğrenme ve Öğretme konusunda yaygın görüşler zekâ, taklit, erken başlama gibi özelliklerin rolü Tartışma /grup çalışması/yazma ödevi
2 Yaygın görüşler (devam) Çocuğun anadilini kazanması (erken çocukluk, okul öncesi ve okul dönemi Anadil edinimini açıklayan görüşler The Behaviourist, Innatist , Interactionist Perspectives &Çonnectionism (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım)
3 İkinci dil edinimine ilişkin görüşler Öğrenen özellikleri, öğrenme ortamları
4 İkinci dil edinimine ilişkin görüşler- devam
5 Krashen &monitor model,universal grammar,mimicry, memorization, interacting ,noticing&processing
6 Sociocultural bakış ve ikinci dil öğreniminde bireysel farklılıkların rolü
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
8 Dil öğreniminde başarılı olanların belirgin özellikleri
9 Learner language, karşılaştırmalı çözümleme ve yanlış çözümlemesi gibi temel kavramların tanıtılması. Sözlü ve yazılı metinler üzerinde çalışma
10 Grubun topladığı verilerin sunulması, Grup sınıf için tartışma 10. Grubun topladığı verilerin sunulması, Grup sınıf için tartışma
11 Sözcük bilgisinin önemi ve zorluklar
12 Sözcük öğrenme ` `Sözcük kullanımı `pragmatics( Örnekler üzerinde çalışma
13 İkinci dil ve yabancı dil öğrenim ortamlarının doğal ve örgün- farklılığı Sınıf ortamında etkileşim geribildirim ve yanlış dil kullanımının ele alınmas
14 Sınıf gözlemi ve yazılı rapor hazırlamaya ilişkin açıklama. Bu çalışma final sınavının bir bölümünü oluşturur. `Six Proposals Öğrenciler her görüş/tavsiyenin dayandığı hipotezleri tartışır
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: How Languages are Learned (Lightbown&Spada)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması ve bireysel çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bernaguryay@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Sunum Hazırlama 10 2 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555
ÖK.7555555555