DERS ADI

: Fransızca Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5007 Fransızca Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere derslerini hazırlarken, materyellerini tasarlarken ve bunları uygularken teknolojinin olanaklarından(bilgisayar, projeksiyon, vs.) yararlanabilmeleri için gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenimleri süresince ve mesleklerini yaparken gereksinim duyacakları öğretim teknolojilerinin önemini kavrayabilme
2   Ders içeriklerine uygun teknik ve materyellerin seçiminde öğretim teknolojilerini kullanabilme
3   Hem ders hazırlanması aşamasında hem de sınıfta uygulama aşamasında teknolojinin olanaklarından etkin biçimde yararlanabilme
4   Ders içeriklerine uygun materyelleri seçebilme, düzenleyebilme, uygulayabilme
5   Sınıfta sunum yaparken karşılaştığı sorunları analiz edebilme, çözüm ve sratejiler üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel giriş, tanımlar
2 Yabancı dil öğretiminde teknolojinin yeri:örnekler
3 Teknikler ve uygulama modelleri
4 Ders içeriklerine uygun materyel seçimi
5 Sunumlar:Değerlendirme
6 Sunumlar: Değerlendirme
7 Sunumlar :Değerlendirme
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Sunumlar:Değerlendirme
10 Sunumlar:Değerlendirme
11 Sunumlar:Değerlendirme
12 Sunumlar: Değerlendirme
13 Sunumlar: Değerlendirme
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Hachette, 2003.
2. Gasser Ph., Les laboratoires multimédia, notes, techniques, CNDP, 1995.
3. Lancien Th., De la vidéo à l internet: 80 activités thématiques, Hachette, Pratiques des classes , 2004.
4. Pendax M., Les activités d apprentissage en classe de langue, Hachette, 1998.
5. Tagliante Ch., La classe de langue, CLE İnternational, Techniques de classe , 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatma, tartışma, grup çalışması, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayhan.siren deu@edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5545