DERS ADI

: Çağdaş Fransız Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 5001 Çağdaş Fransız Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fransız dilinin ileri seviyelerinde yazılmış Çağdaş Fransız Edebiyatından örnekleri okuyup çözümlemesi konusunda temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş fransızca romanlarını okuyup anlayabilme
2   Yazın eleştirisi alanında var olan temel yaklaşımlarıa göre çağdaş öyküleri çözümleyebilme
3   Anlatıbilime göre çağdaş romanları okuyup çözümleyebilme
4   Anlatıların dilsel dokusundan hareketle çağdaş edebiyat metinlerini diğer klasik metinler ile karşılaştırabilme
5   Geliştirilen önerileri uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yazınsal söylemin özellikleri Marguertite Duras dan örnek metinler
2 Yazınsal söylemin bileşenleri :Anlatı, öyküleme ve anlatım biçimi Annie Ernaux dan örnek metinler
3 Yazınsal çözümleme yöntemleri Clézio dan örnek metinler
4 Yazınsal çözümleme yöntemleri Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Anlatıbilim (narratologie)
6 Anlatıbilim (narratologie)
7 Klasik roman, yeni roman
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Çağdaş romanlardan örnek metinler ve incelenmesi
10 Çağdaş Fransız Edebiyatından şiir örnekleri ve incelemesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. La linguistique textuelle, Jean-Michel Adam, Armand Colin, 2008
2. Exercices de Linguistique pour le texte littéraire, Dominique Maingueneau, Armand Colin, 2007
3.Analyser les textes de communication, Maingueneau, Armand Colin, 2005
4. Discours littéraire, Maingueneau, Armand Colin, 2004
5. Yazinsal Okuma Sureçleri, Ayse Kiran Zeynel Kiran, Seckin, Ankara, 2008
6. Figures III, Genette Gérard, Éditions du Seuil, collection Poétique, Paris, 1972.
7. L Analyse du Récit, REUTER, Yves (1997) Paris, Dunod
8.) Introduction à l Analyse du Roman, REUTER, Yves (1996) Paris: Dunod.
9. Esthétique du Roman Moderne, VALETTE, Bernard (1993) Paris: Nathan.
10. Lire: Du Texte Au Sens, VIGNER, Gérard (1979) Paris: CLE.
11. Les années, Ernaux, A., Gallimard, 2008
12. Désert, Clézio, J.M., Gallimard, 1987
13. l Amant, Duras, M. , Ed. de Minuit, 1984

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sınıf içi uygulamalar 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555
ÖK.2555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.5555