DERS ADI

: Dilbilimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 2035 Dilbilimi 1 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dilbilimin ne olduğunu, temel kavramlarını, dil inceleme yöntemini öğretme; dilbilimin inceleme nesnesi insan dilinin temel özelliklerini kavratma; geçmişten günümüze başlıca dil çalışmalarını tanıtma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilbilimin temel kavramlarını kavrama
2   Bir dilin nasıl incelendiğini bilme
3   Dil çalışmalarının tarihçesini ve niteliğini anlatabilme
4   Dilin özelliklerini, işleyişini, neden oluştuğunu kavrama
5   Başlıca dil kuramlarının ana özelliklerini tanıma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilim nedir Dilbilim neyi inceler Dilbilimin dalları hangileridir
2 Dilbilim ve dilbilgisi
3 Dil çalışmaları tarihçesi: Antik Yunan, Roma, Ortaçağ, Rönesans dönemleri
4 Dil çalışmaları tarihçesi: Klasik dönemde ve 19. yüzyılda dil çalışmaları
5 Çağdaş dilbilim (20 yy.): Saussure, Chomsky, Benveniste, Martinet, günümüz dilbilimi
6 Dilbilimin Temel kavramları: betimsellik; eşsüremlilik
7 Dilbilimin Temel kavramları: dizisel/dizimsel ilişkiler; dil/dil yetisi/söz
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 İnsan dilinin özellikleri: Bilişsel işlemler dizgesi
10 İnsan dilinin özellikleri: Anlamlama etkinliği
11 İnsan dilinin özellikleri: Biçimsel bir dizge
12 İnsan dilinin özellikleri: Deforme edilebilir bir dizge
13 İnsan dilinin özellikleri: Çift eklemlilik
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yaguello, M., (1981), Alice au pays du langage, Pour comprendre la linguistique, Seuil.
2. Maingueneau, D, (1996), Aborder la linguistique, Seuil,
3. Builles, J.-M., (1998), Manuel de linguistique descriptive, Nathan.
4. Moeschler, J. & Auchlin, A., (2000 (1997)), Introduction à la linguistique contemporaine, 2e édition, Armand Colin.
5. Siouffi, G. & Van Raemdonck, (2009), 100 fiches pour aborder la linguistique, Bréal.
6. Zufferey, S. & Moeschler, J., 2010, Initiation à la linguistique française, A. Colin.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal bilgiyi-olguları sunma-açıklama-anlatma; çözümlemeler yapma; alıştırmalarla uygulama yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544