DERS ADI

: Yazma Becerileri 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 1008 Yazma Becerileri 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere tutarlı ve mantıklı argümanlar geliştirmeyi ve bunları kompozisyon düzeni içinde, düzenli bir biçimde yazmayı öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen herhangi bir konuda düşünce üretebilme.
2   Cümle ve paragraf düzeyinde düşünceler arasında mantıklı köprüler kurabilme.
3   Paragraf içerisinde bütünlük ve tutarlılık sağlayabilme.
4   Yazma sürecinin temel prensiplerini anlayabilme: düşünce üretme ve düzenleme, yazma, düzeltme ve yeniden yazma.
5   Düşüncelerini, neden-sonuç bağlamında ilişkilendirerek, belli bir düzen içinde yazılı olarak sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kompozisyon planı yapma (Thèse-antithèse-synthèse) Kompozisyon yazma
2 Kanıtlayıcı metin örnekleri üzerinde çalışma Kompozisyon kağıtlarının düzeltilmesi ile ilgili beceriler geliştirme
3 Neden-sonuç belirten bağlaçlar Genel dil ve kompozisyon düzeni konusundaki yanlışlar üzerine değerlendirme
4 Aynı cümleyi başka biçimde yazma alıştırmaları Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Kompozisyon yazma
6 Basit cümleleri bileşik cümleye dönüştürme yöntemleri
7 Genel dil ve kompozisyon düzeni konusundaki yanlışlar üzerine değerlendirme
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Sınav kağıtlarındaki yanlışların analizi
10 Dikte

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gülmez,B. (1987); L Ecrit: De la Théorie à la Pratique, Anadolu Üniv. Yay.,Eskişehir
2. Vigner, G., (1986); Ecrire et Convaincre, Hachette,Paris.
3. Rebouillet, A., (1971); Guide pédagogique de français langue étrangère, Hachette, Paris
4. Benamou,M., Carduner, J. ,(1974) ; Le Moulin à Paroles, Hachette, Paris.
5. Vigner, G., (1984) ; L Exercice dans la classe de français, Hachette, Paris

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, yazma, düzeltme, yeniden yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154535
ÖK.254535
ÖK.354535
ÖK.454535
ÖK.554535