DERS ADI

: Okuma Becerileri 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRA 1021 Okuma Becerileri 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin hedef dile ilişkin yapı ve sözcük bilgisini ve okuma beceri ve stratejilerini geliştirmek; böylelikle, öğrencilerin hedef dilde iletişimsel becerilerinin gelişmesini sağlamak ve onlara okumayı sevdirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metinlerin iletisini algılayabilme, anlayabilme, yorumlayabilme
2   Yazılı bir metindeki düzgüleri (code), sıfatları, zamanları, sözcüklerin farklı kullanımlarını ve bağlamdaki anlamlarını kavrayabilme
3   Metindeki bilinmeyen sözcükleri tahmin edebilme
4   Metindeki bilgiyi yeniden kurgulayabilme
5   Metne eleştirel bakabilme, imgeleri kavrayabilme, anlam üretebilme ve metnin estetiğini duyumsayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma parçası I: Okuma, açıklama
2 Yabancı sözcüklerin bulunması, soruların ve yanıtların oluşturulması
3 Okuma parçası II: Okuma, açıklama
4 Yabancı sözcüklerin bulunması, soruların, yanıtların oluşturulması
5 Okuma parçası III: Okuma, açıklama
6 Yabancı sözcüklerin bulunması
7 Soruların ve yanıtların oluşturulması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Okuma parçası IV: Okuma, açıklama
10 Yabancı sözcüklerin bulunması, sorular ve yanıtların oluşturulması
11 Okuma parçası V: Okuma açıklama
12 Yabancı sözcüklerin bulunması, soru ve yanıtların oluşturulması
13 Okuma parçası VI: Okuma, açıklama
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Adam J.-M., Les textes littéraires en classe de langue, Hachette, 2000.
2. Bogaards P., Le vocabulaire dans l apprentissage des langues étrangères, Crédif-Hatier, LAL, 1994.
3. Boiron M., Rodier C., Documents authentiques écrits, CLE İnternational, 1998.
4. Cicurel F., Lectures interactives en langue étrangère, Hachette, 1991.
5. Cornaire C., Le point sur la lecture, CLE İnternational, 1999.
6. Guenier N., Lecture des textes et enseignement du français, Hachette, 1974.
7. Peytard J., Littérature et classe de langue, Hatier-Crédif, 1982.
8. Vigner G., Lire: du texte au sens éléments pour un apprentissage et un enseignement de la lecture, CLE İnternational, 1979.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, anlatma, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1554
ÖK.2544
ÖK.3553
ÖK.455335
ÖK.55335