DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5007 Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KUTHAN KAHRAMANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Yabancı dil öğretimi alanına yönelik dijital eğitim teknoloji türlerinin tanıtılması, akıllı tahta ile dil öğretimi uygulamalarının yapılması, internet ağı üzerine kurulu uzaktan eğitim uygulamalarının tanıtılması ve video, görsel ve sesler içeren multimedyal sunumların oluşturulmasındaki süreçlerin tartışılması. Cep telefonu ve tablet gibi mobil araçların derse hangi katkıları sunabileceğini tanıması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil öğretimi alanına yönelik dijital eğitim teknoloji türlerini tanır.
2   Akıllı tahta ile ders uygulaması hazırlayabilir.
3   Uzaktan ders uygulamalarından örnekler sunabilir .
4   Multimedyal ders içeriğini tanır.
5   Mobil araçların derse hangi katkıları sunduğunu bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı dil olarak Almanca alanına yönelik dijital teknolojilerinin türleri Ses, görsel ve videonun derse etkileri
2 Yabancı dil olarak Almanca alanına yönelik dijital teknolojilerinin teorileri Öğrenme stillerine uygun ders uygulamaları
3 Akıllı tahta üzerinde ders sunum örnekleri Cep telefonunun ders destekli kullanımı
4 Akıllı tahta üzerinde ders sunum örnekleri Tablet bilgisayarın ders destekli kullanımı
5 Dijital ders teknikleri Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Dijital ders sunumu hazırlama yöntemi
7 Dijital ders sunumu hazırlama yöntemi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Hazırlanan ders sunumlarının tartışılması
10 Ses, görsel ve videonun derse etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Arnold, P./ Kilian, L./ Thillosen, A./ Zimmer, G. (2013): Handbuch E-Learning. Lehren und Lernen mit digitalen Medien. 3. Aufl. Bielefeld: Bertelsmann Verlag
- Ba Brünner, I. (2009): Gehirngerechtes Lernen mit digitalen Medien. Ein Unterrichtskonzept für den integrativen DaF-Unterricht. München: IUDICIUM Verlag.Baumann, Klaus-Dieter: Integrative Fachtextlinguistik. Tübingen 1992.
- Bohrer, Clemens / Hoppe, Christian (Hrsg.) (2013): Interaktive Whiteboards in Schule und Hochschule. München: kopaed.
- Kerres, M./ Kalz, M. (2003): Mediendidaktik in der Lehrerbildung. In: Beiträge zur Lehrerbildung, 21(3), 410-421.
- Kohls, C. (2012): Erprobte Einsatzszenarien für interaktive Whiteboards. In: Csanyi, G.; Reichl, F.; Steiner, A. [Hrsg.]: Digitale Medien - Werkzeuge für exzellente Forschung und Lehre. Münster: Waxmann, 187-197.
- Kohn, M. (2011): Unterricht 2.0. Lehren und Lernen mir interaktiven Tafelbildern. Seelze: Friedrich Verlag.Jahr, Silke: Zur Kohärenz von Fachtexten Erfahrungen aus dem fachsprachlichen Unterricht für Ausländer. In: Deutsch als Fremdsprache 4/1990, S. 236 240.
- Mayer, R. E. (2009): Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
- Müller, S. (2011): Das interaktive Whiteboard im Klassenzimmer. Informationen und Einsatzmöglichkeiten. Mühlheim: Verlag an der Ruhr
- Pfeiffer, H. (2005): Das Internet im Fremdsprachenunterricht. Wien: Infothek Verlag.
- Selke, H. / Winkelnkemper, F. (2012): Die (technischen) Potenziale digitaler Tafeln. In: J. Desel, J.M. Haake, Ch. Spannagel (Hrsg.): DeLFI 2012 Die 10. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. GI-Edition Lecture Notes in Informatics (LNI), P-207, 2012, 171 182
- Süss, D./ Lampert C./Wijnen, Chr. W. (2010). Mediendidaktik: Lehren und Lernen mit Medien. In Medienpädagogik. Ein Studienbuch zur Einführung, 149-172. Wiesbaden: VS. Verlag.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Akıllı tahta ile ders anlatımı, Multimedyal anlatım, grup çalışması, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Multimedyal sunum, Yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kuthan.kturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 12 1 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.153115312241
ÖK.253115312231
ÖK.353115212231
ÖK.453115312231
ÖK.553115212231