DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 5005 Almanca Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencileri gelecekteki öğretmenlik mesleklerine yönelik medya okuryazarlığını geliştirmek. Fraklı öğretim materyalleri ile tanışmaları, kullanımlarını öğrenmeleri, bu bağlamda artı ve eksi yönler ele alınarak işlenecektir. Farklı ders ortamları için kendi ders materyallerini materyal, dil seviyesi ve becerilere uygun materyal hazırlamaları.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   - klasik ve yeni ders materyallerini artı ve eksi göre derste analiz ve değerlendirme yapabilirler.
2   - derste kullanacakları ders materyalini gereğine uygun kullanabilirler.
3   - ders materyallerini yapı itibari ile zorluk derecelerine göre belli öğrenci gruplarına ve becerilerine yönelik analiz edebilirler.
4   A1, A2, B1- seviyesine ait farklı medya kullanımı ve beceriye yönelik ders materyali geliştirebilirler.
5   - Kendilerine gelecekteki öğretmenlik mesleklerine özgü farklı medya materyali yansıtabilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel bilgi ve giriş I: düşünce, öğrenci tipleri, öğrenme tarzları, öğrenme kuramı ilkeleri
2 Temel bilgi ve giriş II: ders materyali ve medya didaktik konuları
3 Temel bilgi ve giriş III: alıştırma tipolojisi (geleneksel); beceriler, dil seviyesi örnek analizler
4 Görsel ve görselleştirmek: video/ film, powerpoint, tepegöz, poster
5 Derste işitsel ve video-podcasts
6 Kendilerinin didaktiği etikleri işitsel- ve video-podcasts/gruplarına yönelik sunum ve analiz
7 Kendilerinin didaktiği etikleri işitsel- ve video-podcasts/gruplarına yönelik sunum ve analiz
8 Konu tekrarı
9 Genel Tekrar, Ders Değerlendirme,Ara Sınav
10 Oyun. kelime hazinesi ve dilbilgisi / yazma ve konuşma için oyunlar
11 Oyun. kelime hazinesi ve dilbilgisi / yazma ve konuşma için oyunlar
12 Yeni medya: tahtadan akıllı tahtaya kadar
13 Yeni medya: Öğrenme platformları ve işlevleri ( DUO örnekleri üzerinde vs.)
14 Yeni medya: Yazar programları; ikinci hayat ( Second Life ), chat, mail...
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Roche, Jörg (2008): Handbuch Mediendidaktik Fremdsprachen. Ismaning: Hueber;
- Kluckhohn, Kim (2009): Podcasts im Sprachunterricht am Beispiel Deutsch;
- Rösler, Dietmar (2010): Die Funktion von Meiden im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht. In: Deutsch als Zweit- und Fremdsprache, Bd. 2, 1199-1215. Hg. von Hans-Jürgen Krumm, Christian Fandrych, Britta Hufeisen und Claudia Riemer. Berlin, New York: de Gruyter.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Plenum çalışması, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışmaları, kısa sunumlar, istasyon çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.ates@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Sunum hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14443455
ÖK.2533555
ÖK.34432544455
ÖK.4344555
ÖK.55555