DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 4014 Almanca Öğretiminde Sınav Hazırlama ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖNÜL DURUKAFA

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Almanca yabancı dil dersindeki test, sınav türleri; Almanca dersinde değişik dil becerilerinin ölçümüne yönelik farklı sınavların tasarlanıp hazırlanması; sınavların değerlendirilip, incelenmesi ve analiz edilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Almanca dersine yönelik sınav yönelik gerekli temel kavramlarını bilme.
2   2. Uyguladığı yabancı dil dersine yönelik sorular seçme ve sınav hazırlaya bilme ve değerlendire bilme.
3   3. Farklı öğrenci seviye guruplarına uygun sınav hazırlama ve oluşturabilme
4   4. Öğrencinin dört temel dil becerisinin gelişmesi için gerekli soru tiplerini oluştura bilme.
5   5. Sınavlarını Avrupa Dil Kriterlerine uygun bir şekilde oluşturma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, gerekliliği hakkında bilgi Dil becerilerine uygun şekilde sınavlarının hazırlık çalışması
2 Sınav tanımı, teknikleri ve türlerinin tanıtımı (sınavların geçerliliği, güvenilirliği ve tarafsızlığı) Öğrencilere uygulamalı olarak sınav ve testler hazırlatmak
3 Test tanıtımı, teknikleri ve türleri hakkında bilgi (açık uçlu, yarı-kapalı uçlu ve kapalı uçlu soru tipleri) Öğrencilere uygulamalı olarak sınav ve testler hazırlatmak
4 Sınav ve test türlerinin incelenmesi Yarıyıl Sonu Sınavı
5 Sınav ve test türlerinin incelenmesi
6 Sınav ve test türlerine ilişkili örneklerin incelenmesi
7 Sınav ve test türlerine ilişkili örneklerin incelenmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi,Ara Sınav
9 Avrupa dil çerçevesine göre dil değerlendirilmesi
10 Dil becerilerine uygun şekilde sınavlarının hazırlık çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Albers, H.G. & Bolton, S.: Testen und Prüfen in der Grundstufe. Fernstudieneinheit 7. Berlin.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik 2. Auflage, Bern
- Heyd Gertraude: 1991. Deutsch lehren Grundwissen für den Deutschuntericht als Fremdsprache,
2.überarbeitete und erweiterte Auflage Frankfurt a.M
- Bausch/Christ/Krumm(Hrsg.): 1995.Handbuch Fremdsprachenunterricht 3. Auflage,Tübingen und
Basel
Albers, H.G. & Bolton, S.: Testen und Prüfen in der Grundstufe. Fernstudieneinheit 7. Berlin.
- Gasser Peter: 2003. Lehrbuch Didaktik 2. Auflage, Bern
- Heyd Gertraude: 1991. Deutsch lehren Grundwissen für den Deutschuntericht als Fremdsprache,
2.überarbeitete und erweiterte Auflage Frankfurt a.M
- Bausch/Christ/Krumm(Hrsg.): 1995.Handbuch Fremdsprachenunterricht 3. Auflage,Tübingen und
Basel

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

interaktif- bireysel, ikili çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gonul.durukafa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.125444555
ÖK.2444355
ÖK.3444344
ÖK.455533
ÖK.5525