DERS ADI

: Almanca Ders Kitabı İncelemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 4011 Almanca Ders Kitabı İncelemesi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Farklı seviyelere ve öğrenme hedeflerine göre uygun ders materyalinin değerlendire bilme; konu alanı ders kitabı içersindeki temel işlemleri tanıma ve kullana bilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kitabını seçebilirler;
2   belli ölçü ve açılardan ders kitabı analiz edebilirler;
3   Ders kitaplarını değerlendirmesini ve tahminini yapabilir;
4   Ders kitaplarındaki metotlarını analiz eder ve ayırt edebilir;
5   Derste konu alanına yönelik kitaplarının kullanımındaki zorluk derecelerini ve sınırlarını tahmin edebilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kitabı analizi hakkında ön bilgi, temel kavramlar
2 Almanca ders kitapları 1: tarihi gelişimi, yöntemleri, örnek analiz
3 Almanca ders kitapları 2: tarihi gelişimi, yöntemleri, örnek analiz
4 Ders kitabı incelemesinde ait kriterler: içerikler, örnek analizler
5 Ders kitabı incelemesinde ait kriterler: metin türleri, örnek analizler
6 Ders kitabı incelemesinde ait kriterler: konular ve alıştırmalar: kelime bilgisi, örnek analizler
7 Ders kitabı incelemesinde ait kriterler: konular ve alıştırmalar kural temsili: dilbilgisi, örnek analizler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendrme,Ara Sınav
9 Konu tekrarı
10 Ders kitabı incelemesinde ait kriterler: ülke bilgisi, örnek analizler
11 Ders kitabı ve öğretmen yardımcı kitabı: örnek analizler
12 Ders kitapları ve hedef kitle: çocuklar için ders kitapları, örnek analizler
13 Ders kitapları ve hedef kitle: bölgesel ders kitapları, örnek analizler
14 Avrupa ortak dil çerçevesi ve ders kitapları: dil seviyesine , B- ve C- dil seviyesine göre ders kitapları, örnek analizler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Bausch, Karl-Richard u.a. (Hg.) (2003): Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tubingen: Francke.
- Häussermann, Ulrich; Piepho, Hans-Eberhard (1996): Aufgaben-Handbuch Deutsch als Fremdsprache. Abriß einer Aufgaben- und Übungstypologie. München: iudicium.
- Kast, Bernd; Neuner, Gerd (Hg.) (1994): Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München: Langenscheidt.
- Krumm, Hans-Jürgen: (2010): Lehrwerke im Deutsch als Fremd- und Deutsch als Zweitsprache-Unterricht. In: Deutsch als Zweit- und Fremdsprache, Bd. 2, 1215-1227. Hg. von Hans-Jürgen Krumm;
Christian Fandrych; Britta Hufeisen und Claudia Riemer. Berlin, New York: de Gruyter;
- Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans (2003): Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin: Langenscheidt.
- Schmidt, Reiner (1994): Lehrwerkanalyse. In: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Plenum çalışması, bireysel çalışma, ikili çalışma, grup çalışmaları, kısa sunumlar, istasyon çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.ates@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Sunum Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.154554434555
ÖK.245444544555
ÖK.354444434555
ÖK.453444434555
ÖK.553444434555