DERS ADI

: Almanca Öğretiminde Edebi Metinler 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AÖD 3014 Almanca Öğretiminde Edebi Metinler 2 ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ZEYNEP ATEŞ BOZKURT

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere Alman dilinde yazılmış Şiir ve Drama alanlarından seçilen edebi eserleri tanıtmak, ele alınan eserleri anlamalarını, yorum yapmalarını sağlamak ve dersi işleme yöntemlerini öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şiir ve Drama nın temel kavramlarını öğrenebilir
2   Şiir ve Drama nın türlerini anlayabilir
3   Şiir ve Drama nın analiz yöntemleri kavrayabilir
4   Edebi Çağlara göre çeşitli Şiir/Drama özelliklerini öğrenebilir
5   Şiir ve Drama alanlarından seçilmiş eserlerin analizini yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Die Lyrik als literarische Gattung
2 Die Poetik Aristotales, Naturformen der Dichtung (J. W. von Goethe) und die Lyrik als Ausdruck
3 Grundbegriffe der Lyrik
4 Aspekte der Textanalyse / Analyseraster
5 Was man wissen muss, um ein Gedicht interpretieren zu können.
6 Phanopoeia das Wort als Bild , Darstellende Bildlichkeit. Analyse der ausgewählten lyrischen Werke
7 Analyse der ausgewählten lyrischen Werke
8 Genel tekrar, ders değelendirme, Ara Sınav
9 Das Drama als literarische Gattung
10 Die Hauptmerkmale und Typen des Dramas
11 Dramatische Formen, Systematisierung
12 Analytisches Drama, Ziel Drama. Hauptzüge des offenen und geschlossenen Dramas
13 Aspekte der Textanalyse / Analyseraster
14 Analyse Beispiel: Ausgewählte Dramen
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Bernd Matzkowski: Wie interpretiere ich Lyrik Bange Verlag, Hollfeld 1998
- Wienfried Pielow: Das Gedicht im Unterricht, Wirkungen, Chancen, Zugänge. Kusel Verlag,
München 1998
- Walter Hinck (Hrsg.): Gedichte und Interpretationen. Reclam, Stuttgart 1988
- Hans Dieter Gelfert: Wie interpretiert man ein Drama. Reclam, Stuttgart 2005
- Bernd Matzkowski: Wie interpretiere ich ein Drama Bange Verlag, Hollfeld 1998
- Otto Bantel: Grundbegriffe der Literatur. Hirschgraben Verlag, Frankfurt am Main 1965
- Annemarie und Wofgang van Rinsum: Dramen.
- Otto F. Best: Handbuch literarischer Fachbegriffe, Definitionen und Beispiele. Fischer
Verlag, Frankfurt am Main 1999
- Benno von Wiese (Hrsg.): Das deutsche Drama, Band I-II. August Bagel Verlag, Düsseldorf 1975


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı Sınavlar (uzun ve kısa yanıtlı)

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

haluk.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1423315323
ÖK.2322445223
ÖK.33323432353
ÖK.43445233532
ÖK.533444425553