DERS ADI

: İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 4004 İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DOĞAN DUMAN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini vererek öğretmek, bireyin temel hak ve özgürlüklerini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğrenip içselleştirebilme
2   Hoşgörü ve uzlaşma kültürünü kazanabilme
3   İnsan haklarının din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin doğuştan kazanıldığını kavrayabilme
4   İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin yaşanılan çağın en üstün değerleri olduğunu kavrayabilme
5   Demokrasi ve insan hakları kültürünün bir arada yaşamayı kolaylaştırdığını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi
2 Çağlar boyunca insan haklarının tarihi gelişimi
3 İnsan haklarının türleri
4 Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları
5 Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları
6 Demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim
7 Aile ve demokrasi eğitimi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirme, Ara Sınav
9 İnsan hakkı olarak eğitim
10 Okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi
11 İlkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi
12 Orta öğretimde demokrasi eğitimi
13 Yükseköğretim ve demokrasi eğitimi
14 Demokratik okul ve sınıf ortamı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi (2017). Editör: Refik Turan, , Ankara: Pegem Akademi.

Patricia Brander, Rui Gomes, Ellie Keen (2008). Pusula: Gençlerle İnsan Hakları Eğitimi Kılavuzu, Editörler: Kenan Çayır, Melike Türkan Bağlı, Yasemin Esen, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Mesut Gülmez (1994). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Ankara: Türkiye Ortadoğu Amme İdaresi.

Şahin Kesici (1998). Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi, Ankara: TDV.

Rüştü Yeşil (2002). Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Nobel Yayıncılık.

Kapani, Münci (2004). İnsan Haklarının Uluslar arası Boyutları. Ankara: Bilgi Yayınları.

İoanna Kuçuradi (1996). İnsan Haklarının Felsefi Temelleri. 2. Baskı, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.

Alaeddin Şenel (1996). İlkçağlardan Günümüze İnsan Hakları Demokrasi İlişkisi. İzmir: İzmir Barosu Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru- cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 11-11:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555