DERS ADI

: Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 4005 Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HASAN TÜRKER

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin Televizyon, radyo, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde etmesini ve ayrıca yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim şekillerini tanıyarak öğelerini fark eder.
2   Kitle iletişim araçlarını tanır
3   Medya organlarının tarihsel süreç içerisindeki evrimini ve etkilerini kavrar.
4   Medyanın birey ve toplum üzerindeki etkilerini analiz eder.
5   Medya organları tarafından verilen mesajların (siyasi, ekonomik, kültürel vb) toplum ve birey üzerindeki etkileri ve bu etkilerin alıcılar tarafından eleştirel bir bakış açısıyla nasıl değerlendirildiğini açıklar.
6   Medya okuryazarlığının önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Medya okuryazarlığı programı
2 İletişime giriş; kitle iletişim araçları
3 Ülkemizde televizyon yayıncılığı
4 Televizyon, reklamlar, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşma, çözümleme, değerlendirme ve iletme becerileri.
5 Yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı için uygun öğretim becerilerine yönelik uygulama
6 Medya ve medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkileri
7 Medyayı eleştirel okuma ve propaganda teknikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 Aile ve medya
10 Çocuk ve medya
11 Televizyondaki uyarıcı simgelerin tanıtımı
12 Dergi ve türlerini tanıma
13 İnternette bilgiye erişim; haber okuma, sohbet, e-posta, uzaktan eğitim, oyun gibi etkinlikleri uygulamalı olarak gerçekleştirme
14 İnternette bilgiye erişim; haber okuma, sohbet, e-posta, uzaktan eğitim, oyun gibi etkinlikleri uygulamalı olarak gerçekleştirme
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İNAL, Kemal, Medya Okuryazarlığı El Kitabı Ankara 2009, Ütopya yayınevi
TÜRKOĞLU,Nurçay (Ed) Medya Okuryazarlığı ,:, İstanbul: Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, S. 2
IŞIK, Metin . İletişimden Kitle İletişimine , Konya,2000. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
MEB Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen Kılavuzu Kitabı Ankara 2008. Devlet Kitapları Müdürlüğü TÜRKOĞLU Nurçay-CİNMAN ŞİMŞEK Melda Medya Okuryazarlığı İstanbul 2007. Kalemus Yayınları
SOLAK, Adem (Ed), Medya ve Şiddet Ankara2007. Hegem Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı, çoktan seçmeli test, ödev-sunu

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hturker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555