DERS ADI

: Sanat ve Müze Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 4003 Sanat ve Müze Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BANU ÇULHA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sanat ve estetiğin temel kavramlarını ve yapı elemanlarını kavrayarak, bir sanat eserinin eleştirisini yapabilmek ve estetik bir yargıda bulunabilmek ve müzelerin sosyal bilgiler eğitiminde nasıl kullanılabileceğini kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat ve Estetik konusunda temel kavramların bilgisi
2   Sanat çeşitlerini kavrayabilme
3   Sanat Eğitimi ve Eğitim ilişkisini kavrayabilme
4   Dünyada ve Türkiye'de sanatın gelişimini kavrayabilme
5   Bir sanat eserini eleştirebilme
6   Sanat eserlerini değerlendirebilme
7   Sosyal bilgiler öğretiminde müze eğitimi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat ve Kültür
2 Sanat ve Eğitim
3 Sanat ve Yaratıcılık
4 Sanat Felsefesi, Estetik
5 Sanat ve Estetik Kuramları
6 Sanat Eleştirisi: Bir sanat eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme
7 İlkçağ, Ortaçağ, Gotik sanatı
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Rönesans, Barok sanatı
10 Klasik dönem sanatı
11 Romantik dönem
12 Modern sanat
13 Müze ve müze türleri, müze eğitimi
14 Sosyal bilgiler eğitiminde müzelerden yararlanma yöntemleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tunalı, İsmail (1984). Estetik, İstanbul, Başaran Matbaası
Tunalı, İsmail (2010 ). Estetik Beğeni: Çağdaş Sanat Felsefesi Üstüne, Remzi YayıneviSan, İnci (2010). Sanat Eğitimi Kuramları, Ankara, Ütopya Yayınevi
Yetkin, Suut Kemal (1972). Estetik Doktrinler, Ankara, Bilgi Basımevi
Fisher, Ernst (1985). Sanatın Gerekliliği, Ankara, Kuzey Yayınları
Turgut, İhsan (1991). Sanat Felsefesi, İzmir, Bilgehan Matbaası
San, İnci (1985).Sanat ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Eğitim bilimleri Fakültesi YayınlarıKütahyalı, Önder(1981). Çağdaş Müzik Tarihi, Ankara, Varol Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, soru-cevap, gösteri, anlatım, gezi, gözlem, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.culha@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.455555445
ÖK.55555555
ÖK.65555555
ÖK.75555555