DERS ADI

: Osmanlı Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 3002 Osmanlı Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HASAN TÜRKER

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Küçük Kaynarca Antlaşması ndan (1774) Osmanlı imparatorluğunun yıkılışına (1922) kadarki dönem; siyasi gelişmelerin, devlet teşkilatlanmasının ve yerel yönetim birimlerinin; diğer çevre toplum ve devletlerle ilişkilerinin açıklanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı İmparatorluğunun gerileme dönemine girmesinin nedenlerini kavrar.
2   Osmanlı İmparatorluğunun gerileme döneminden çıkış arayışlarını kavrar.
3   Dünya ölçeğinde değişen ekonomik ve siyasi koşulların Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkilerini kavrar.
4   Fransız Devrimi ve Sanayi devriminin Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkileri kavrar.
5   Osmanlı İmparatorluğunun dağılma sürecinden kurtulmak için başvurduğu reform çabalarını kavrar.
6   Osmanlı İmparatorluğunun yıkılış nedenlerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 III. Selim dönemi. Nizam-ı Cedit Dönemi Reformları
2 II. Mahmut dönemi ve Sened-i İttifak
3 Sırp ve Yunan ayaklanmaları
4 M. Ali Paşa Ayaklanmaları ve Mısır sorunu
5 II. Mahmut Dönemi Reformları
6 Tanzimat Fermanı ve Önemi
7 Kırım Savaşı ve Paris Barış Antlaşması ve Islahat Fermanı
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 1877-78 Osmanlı-Rus Savaşı ve Berlin Konferansı
10 I.Meşrutiyet Dönemi ve siyasi olayları
11 II. Meşrutiyet Dönemi ve siyasi olayları
12 Trablusgarp Savaşı ve Balkan Savaşları
13 I.Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu
14 Osmanlı İmparatorluğunun sonu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KARAL, E.Ziya, Osmanlı Tarihi 5-6-7-8-9 C., Ankara, 1976, TTK yayınları
AKŞİN, Sina (Ed) Türkiye Tarihi 3 (1600-1900) İstanbul 1992, Cem Yayınları
BERKES,Niyazi, Türkiyede Çağdaşlaşma İstanbul, 1978, Doğu- Batı Yayınları
TURAN, Şerafettin, Türk Kültür Tarihi
ORTAYLI, İlber, Osmanlı İmparatorluğun un En Uzun Yüzyılıİstanbul 1983, Hil Yayınları
SANDER, Oral, Siyasi Tarih. İlkçağlardan 1918'e Ankara 2007, İmge Yayınları
ARMAOĞLU, Fahir, Siyasi Tarih Ankara 1964, Ayyıldız Matbaası
ERYILMAZ, Bilal, Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme İstanbul 1992, İşaret yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli test, yazılı sınav(Uzun ve kısa yanıtlı)

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hturker@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 22 22
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555545
ÖK.255555555
ÖK.355555545
ÖK.455555545
ÖK.555555545
ÖK.655555555