DERS ADI

: Genel Fiziki Coğrafya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 1003 Genel Fiziki Coğrafya ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALİ EKBER GÜLERSOY

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında, doğal ortam-insan ilişkileri çerçevesinde fiziki coğrafya ile ilgili temel kavramlar, vb. hakkında öğrencide bilgi birikimi sağlanması ve öğrencilerin ekonomik-sosyal sorunların çözümü için 'sosyal bilgiler öğretmeni' misyonuyla fikir yürütebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafya biliminin gelişimi, fizikî coğrafya konusunda geçen başlıca temel kavramlar bilgisi.
2   Doğal ortam özelliklerini açıklayabilme.
3   Jeolojik ve jeomorfolojik özellikleri açıklayabilme. Jeolojik ve jeomorfolojik konularla ilgili yaşanan sorunları ve sonuçları tartışabilme.
4   İklim ve vejetasyon özelliklerini açıklayabilme.
5   Toprak ve hidrografik özellikleri kavrayabilme.
6   Jeolojik-jeomorfolojik, iklim, vejetasyon, toprak ve hidrografik özellikler arasındaki karşılıklı ilişkileri ve süreçleri değerlendirebilme.
7   Doğal ortam özelliklerinin insan yaşamına etkilerini değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 I. Bölüm: Coğrafya Biliminin Gelişimi ve Bilimsel Kimlik Kazanma Süreçleri II. Bölüm: Güneş Sistemi ve Evren (Evren'in oluşumu: 1- Galaksiler, 2- Güneş Sistemi, 3- Gezegenler, 4- Ay, 5- Ay'ın Hareketleri)
2 III. Bölüm: Dünya'nın Şekli, Boyutları ve Hareketleri
3 IV. Bölüm: Projeksiyonlar, Haritalar ve Diyagramlar
4 V. Bölüm: Atmosfer Olayları ve İklim
5 V. Bölüm: Atmosfer Olayları ve İklim
6 V. Bölüm: Atmosfer Olayları ve İklim
7 VI. Bölüm: Dünya'nın Yapısı, Kayaçlar, Yer Hareketleri ve Jeolojik Zamanlar
8 GENEL TEKRAR, DERS DEĞERLENDİRMESİ, ARA SINAV
9 VII. Bölüm: Yeryüzü Şekilleri
10 VII. Bölüm: Yeryüzü Şekilleri
11 VII. Bölüm: Yeryüzü Şekilleri
12 VIII. Bölüm: Hidrografya
13 IX. Bölüm: Toprak Coğrafyası
14 X. Bölüm: Vejetasyon Coğrafyası
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ATALAY,İ., (2012), Genel Fiziki Coğrafya, Meta Basımevi, İzmir.
ATALAY, İ., (2007), Genel Coğrafya, Meta Basımevi, İzmir.
ŞAHİN, C. vd., (2011), Genel Fizikî Coğrafya, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
AKKUŞ, A., (2010), Genel Fiziki Coğrafya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
ILGAR, R., (2018), Genel Fiziki Coğrafya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
STRAHLER, A.N., (1960), Physical Geography, Second Edition, Toppan Printing Company, Ltd, Japan.
STRAHLER, A. ve STRAHLER, A., (1992), Modern Physical Geography, John Willey and Sons Inc., New York.
STRAHLER, A. ve STRAHLER, A., (1996), Introducing Physical Geography, John Willey and Sons Inc., New York.
ATALAY, İ., (2007), Toprak ve Bitki Atlası, Farklı Yayıncılık, İstanbul.
ATALAY, İ., (2004), Doğa Bilimleri Sözlüğü, Meta Basımevi, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunu (power point) yöntemiyle anlatım, tartışma, soru-yanıt, görselleri yorumlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli testler, yazılı sınavlar (uzun ve kısa yanıtlı).

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.gulersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Proje Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.45355555
ÖK.55355555
ÖK.65355555
ÖK.75555555