DERS ADI

: Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBE 5005 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ASLI AVCI AKÇALI

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde geleneksel ve yeni yaklaşımlar ile bu bağlamda kullanılan ölçme araçlarını tanıtmak ve bu araçların geliştirilerek öğrenci başarısının ve diğer kazanımların değerlendirilmesine yönelik pratik bilgiler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde kullanılan geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçlarını tanıyabilme
2   Eğitimde kullanılan geleneksel ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçlarının özelliklerini açıklayabilme
3   Öğrenme-öğretme sürecine uygun ölçme araçlarını saptayıp geliştirebilme
4   Öğrenci başarısı ve diğer kazanımların değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilme
5   Ölçme araç-gereç ve faaliyetlerinden elde edilen bulgular doğrultusunda not verebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde kullanılan geleneksel ölçme araçları
2 Yazılı-sözlü yoklamalar
3 Çoktan seçmeli-açık uçlu testler
4 Doğru-yanlış tipi ve eşleştirmeli testler
5 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçları
6 Gözlem ve görüşme
7 Tutum ölçeği
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğrenci ürün dosyası ve araştırma projeleri
10 Akran değerlendirmesi ve öz-değerlendirme
11 Başarı ve diğer kazanımların değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar
12 Öğrenme-öğretme sürecine uygun ölçme araçlarını saptayıp geliştirebilme etkinliği
13 Öğrenme-öğretme sürecine uygun ölçme araçlarını saptayıp geliştirebilme etkinliği
14 Not verme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Tekin, Halil (2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
2. Bahar,Mehmet; Nartgün, Zekeriya; Durmuş, Soner; Bıçak,Bayram (2015).Geleneksel Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
3. Demirtaşlı, Nükhet,R. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555