DERS ADI

: Türk Demokrasi Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 5010 Türk Demokrasi Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tarih öğretmen adaylarının Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Türk demokrasi tarihini ve bu süreçte yaşanan gelişmeleri öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Demokrasi kavramını tartışabilme
2   Osmanlıcılık düşüncesinin temel dönüşüm aşamalarını açıklayabilme
3   Türkiye tarihindeki anayasaların temel özelliklerini karşılaştırabilme
4   Türkiye Cumhuriyeti tarihindeki askeri darbelerin demokrasiye etkilerini analiz edebilme
5   Günümüz Türkiye'sinde ve dünyasında demokrasi konusundaki gelişmeleri yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Demokrasi Tarihine Giriş ve Kaynaklar
2 Osmanlıcılık Düşüncesinin Evrimi: Otoriter Merkeziyetçi Siyaset ve Yeni Osmanlı Muhalefeti
3 Osmanlıcılık Düşüncesinin Evrimi: Jön Türk Muhalefeti ve İttihat-Terakki; II. Meşrutiyet Dönemi
4 Üç Tarz-ı Siyaset
5 Bab-ı Ali Baskını ve İTC iktidarı
6 1921 Anayasası ve Kurtuluş Savaşı'nın Hukuksak Zemini
7 1924 Anayasası ve Tek Parti Rejimi / 1945-1950 Çok Partili Sisteme Geçiş Süreci
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 1950-1960 DP İktidarı
10 27 Mayıs İhtilali
11 1961 Anayasası ve Yeni Kurumlar
12 12 Mart Dönemi
13 12 Eylül Dönemi
14 1982 Anayasası -1990'dan Günümüze Türkiye ve Dünyadaki Gelişmeler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Tanör, Bülent (2011). Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri (1789-1980). İstanbul: Yapı Kredi Yayınlar
2 Çavdar, Tevfik (2008). Türkiye'nin Demokrasi Tarihi, 1839-1950. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları
3 Çavdar, Tevfik (2008). Türkiye'nin Demokrasi Tarihi, 1950'den Günümüze. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları
4 Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce (9 Cilt). İstanbul: İletişim Yayınları
5 Ahmad, Feroz (2010). Bir Kimlik Peşinde Türkiye. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
6 Karpat, Kemal H. -Der. (2004). Osmanlı Geçmişi ve Bugünün Türkiye'si. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları
7 Ortaylı, İlber (2008). Osmanlı'da Değişim ve Anayasal Rejim Sorunu. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@gmail.com.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555