DERS ADI

: Tarih Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 5009 Tarih Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyali tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilme
2   Öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilme
3   Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre listeleyebilme
4   Bir öğretim materyali tasarlayabilme
5   Farklı öğretim materyallerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi, Dersin Kural ve Gerekleri Ders Planının Ayrıntılı Açıklanması
2 Öğretim Teknolojisine İlişkin Temel Kavramlar
3 Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
4 Eğitim Ortamlarında İletişim
5 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
6 Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri
7 Materyal Çeşitleri
8 Ara Sınav
9 Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması I
10 Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması II
11 Öğretim Ortamlarında Kullanılan Araç ve Gereçler
12 Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
13 Materyal Sunumu
14 Materyal Sunumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Demircioğlu, İsmail H.; Turan, İbrahim (2012). Tarih Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Kullanımı. Ankara: PegemA Yayınları
2. Yanpar, Tuğba (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık
3. Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PegemA Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma, grup çalışması, beyin fırtınası, rapor hazırlama ve sunma, örnek olay incelemesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555