DERS ADI

: Tarih Ders Kitabı İncelemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 5007 Tarih Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının bir ders kitabında olması gereken özelliklerin bilincinde olması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kitaplarında olması gereken fiziksel özellikleri bilme
2   Ders kitaplarında olması gereken eğitsel ve görsel tasarım özelliklerini bilme
3   Ders kitaplarında olması gereken dil anlatım özelliklerini bilme
4   Ders kitaplarının standartlara uygunluğunu takdir edebilme
5   Ders kitaplarını incelleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Amacı ve İçeriği
2 Ders Kitabında Olması Gereken Fiziksel Özellikler
3 Ders Kitabında Olması Gereken Eğitsel Özellikler
4 Ders Kitabında Olması Gereken Görsel Tasarım Özellikleri
5 Ders Kitabında Oması Gereken Dil Anlatım Özellikleri
6 Ders Kitaplarının İçeriklerinin Programa Uygunluğunun Değerlendirilmesi
7 Mevcut Ders Kitaplarının İçerik Yönünden Değerlendirilmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Mevcut Ders Kitaplarının Dil Yönünden Değerlendirilmesi
10 Mevcut Ders Kitaplarının Öğrenci Seviyesine Uygunluğu Açısından Değerlendirilmesi
11 Mevcut Ders Kitaplarının Format ve Çekicilik Yönünden Değerlendirilmesi I
12 Mevcut Ders Kitaplarının Format ve Çekicilik Yönünden Değerlendirimesi II
13 Mevcut Ders Kitaplarının Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açısından Değerlendirilmesi I
14 Mevcut Ders Kitaplarının Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açısından Değerlendirilmesi II
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. S. Özbaran, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, İstanbul: Dokuz Eylül Yay., 1998.
2. S. Özbaran, Tarih, Tarihçi ve Toplum:Tarihin Çağrışımı, Doğası, Tarihçilik ve Tarih Öğretimi Üstüne Düşünceler, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1997.
3. S. Özbaran , Tarih ve Öğretimi, İstanbul: Can Yayınevi, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555