DERS ADI

: Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 4002 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 2 ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere 1950'den günümüze kadar Cumhuriyet tarihindeki gelişmeleri öğretmek ve öğrencilerin Cumhuriyet Tarihi'nin önemini kavramalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1950'den günümüze kadar Türkiye Cumhuriyeti tarihinin temel olaylarını kronolojik olarak sıralayabilme
2   1950'den günümüze kadarki Türkiye Cumhuriyeti'nin temel kişi ve kurumlarını tanıyabilme
3   1950'den günümüze Cumhuriyet tarihinin siyasal, toplumsal ve kültürel gelişmeleri özetleyebilme
4   1950'den günümüze kadar Türkiye'nin yaşadığı tarihsel gelişimi analiz edebilme
5   Türkiye Cumhuriyeti tarihinde askeri darbelerin etkisi değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Değişen Dünya Düzeni'nden Değişen Türkiye'ye
2 Demokrat Parti İktidarı (1950-1960)
3 27 Mayıs Askeri Müdahalesi MBK Dönemi (1960-1961)
4 Geçiş Süreci ve Sorunları (1961-1965)
5 Siyasal Tartışmalar ve 12 Mart Muhtırası
6 12 Mart'tan 12 Eylül'e Siyasal Hayat
7 Askeri Dikta'dan Günümüze Siyasal Hayat
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Dış Politika ve Sorunları (1945-2011)
10 Tarımdan Sanayiye Türkiye Ekonomisindeki Gelişmeler (1950-2011)
11 Türkiye Nüfus Yapısında Değişimler: Kentleşme ve Göç
12 Kültürden Sanata Değişim ve Dönüşüm (1950-2010)
13 Düşünce Dünyası
14 Günlük Hayatın Değişimi (1950-2011)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Zürcher, Erik Jan (2008). Modernleşen Türkiye'nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
2. Ahmad, Feroz (1999). Modern Türkiye'nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak Yayınları
3. Findley, Carter Vaughn (2011). Modern Türkiye Tarihi (İslam, Milliyetçilik ve Modernlik 1789-2007). İstanbul: Timaş Yayınları
4. Kasaba, Reşat - Ed. (2011). Türkiye Tarihi: 1839-2010. İstanbul: Kitap Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555