DERS ADI

: Orta Çağ Dünya Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 2009 Orta Çağ Dünya Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN SERCE

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa tarihi içerisinde Ortaçağ olarak adlandırılan dönemin önemini kavramalarını ve Batı Roma İmparatorluğu nun yıkılışından 15. yüzyıla kadar geçen süreçte Avrupa tarihinin geçirdiği siyasi, sosyal ve kültürel değişimleri öğrenmelerini sağlamaktır.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaçağ Avrupa tarihiyle ilgili birincil ve ikincil kaynakça bilgisi
2   Ortaçağ Avrupasının siyasi, sosyal ve kültürel tarihindeki temel olayları ve dönüm noktalarını tanımlayabilme
3   Feodalizmin ortaya çıkışını ve işleyişini açıklayabilme
4   Kilisenin Avrupa tarihinde oynadığı rolü özetleyebilme
5   Ortaçağ Avrupa tarihinin önemli karakterlerini tanıyabilme
6   Ortaçağ Avrupasının çağdaş Avrupa uygarlığının ortaya çıkışındaki etkisini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 Türk Adı ve Türklerin Tarih Sahnesine Çıkışı
3 Türklerin Anayurdu ve Yayılmaları
4 Hun İmparatorlukları
5 Tabgaç Devleti
6 Göktürkler
7 Uygurlar
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Türkler Dini Hayat: Şamanizm ve Göktanrı İnancı
10 Bozkırda Sosyal ve İktisadi Hayat
11 Göçebelik ve Bozkır Kültürü
12 Türklerde Aile Yapısı
13 Devlet Teşkilatı
14 Kültür ve Dil: Yazıtlar ve Destanlar
15 Yarı Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Matthew, Donald (1988). Ortaçağ Avrupası (Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi, VI. Cilt). İstanbul: İletişim Yayınları
2.McEvedy, Colin (2005). Ortaçağ Tarih Atlası. İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınları
3.Davies, Norman (2006). Avrupa Tarihi. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları
4.Le Goff, Jacques (1999). Ortaçağ Batı Uygarlığı. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları
5.Pirene, Henri (2010). Ortaçağ Avrupa'sının Ekonomik ve Sosyal Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
6.Bloch, March (2007). Feodal Toplum. İstanbul: Kırmızı Yayınları
7.Huberman, Leo (2005). Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla. İstanbul: İletişim Yayınları




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.serce@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555
ÖK.6111111111111