DERS ADI

: Eski Çağ Tarihi ve Medeniyeti 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAE 1002 Eski Çağ Tarihi ve Medeniyeti 2 ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEREN UÇAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin Eskiçağ'da kurulmuş olan medeniyetlerin siyasi, sosyal ve kültürel hayatları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskiçağda tarihinin kaynaklarını listeleyebilme
2   Eskiçağ tarihi özetleyebilme
3   Önemli olay ve olguları, tarihleri, şahıs isimlerini ve yer adlarını yazabilme
4   Eskiçağ uygarlıklarının siyasi, sosyal ve kültürel yapılarını anlatabilme
5   Farklı uygarlıklardaki gelişme ve etkileşimleri karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Asur Ticaret Kolonileri Çağı I
2 Asur Ticaret Kolonileri Çağı II
3 Hititler I
4 Hititler II
5 Frigler
6 Urartular
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Iyonyalılar I
9 İyonyalılar II
10 Antik Yunan Uygarlığı
11 Roma İmparatorluğu
12 Pers İmparatorluğu
13 Çin Uygarlığı, Hint Uygarlığı
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yıldırım, Recep (1996). Eskiçağ'da Anadolu. İzmir: Meram Yayıncılık
2. Akurgal, Ekrem (1998). Anadolu Kültür Tarihi. Ankara: TÜBİTAK Yayınları
3. Akurgal, Ekrem (2003). Anadolu Uygarlıkları. İstanbul: Net Turistik Yayınları
4. İplikçioğlu, Bülent (1994). Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi
5. Şenel, Alaeddin (1995). İlkel Topluluktan Uygar Topluma (Geçiş Aşamasında Ekonomik Toplumsal Düşünsel Yapıların Etkileşimi). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
6. Şenel, Alaeddin (2011). Siyasal Düşünceler Tarihi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
7. Kınal, Füruzan (1962). Eski Anadolu Tarihi. Ankara: TTK Yayınları
8. Umar, Bilge (1999). İlkçağ'da Türkiye Halkı. İstanbul: İnkılâp Kitabevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize, Final, Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse gelmeden önce hazırlanmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.ucan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 10:30-12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555