DERS ADI

: Beşeri Coğrafya 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAE 1006 Beşeri Coğrafya 2 ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Beşeri Coğrafya'ya ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, Beşeri Coğrafyanın gelişimi ve gelişime katkıda bulunan kişi ve olayların özelliklerini bilmenin öneminin kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beşeri Coğrafya ya ilişkin temel kavram bilgisini öğrenir.
2   Beşeri Coğrafyanın gelişimini ve gelişime katkıda bulunan kişi ve olayları öğrenir.
3   Coğrafya disiplininde Beşeri Coğrafya nın konumunu ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisini değerlendirebilir.
4   İnsan-çevre etkileşimi, çevreyi algılama ve planlama becerisini kazanır.
5   Kültür coğrafyasının başlıca ilgi alanlarını öğrenir.
6   Çevresini Beşeri Coğrafya bakış açısıyla değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yerleşme Coğrafyasında Temel Kavramlar
2 Yerleşme Coğrafyasının Gelişimi
3 Dünyada ve Türkiye'de Kırsal Yerleşmeler
4 'Dünyada ve Türkiye'de Kırsal Konutlar
5 Dünyada ve Türkiye'de Kırsal Kalkınma Uygulamaları
6 Dünyada ve Türkiye'de Kırsal Yerleşmelerin Sorunları
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Kentleşmede Temel Kavramlar
9 Kenti Belirleyen Kriterler
10 Kentlerin Fonksiyonları ve Sınıflandırılması
11 Kentleşmenin Tarihi
12 Kent Modelleri
13 Kentsel Kalkınma Uygulamaları
14 Kent Yerleşmelerin Başlıca Sorunları
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alagöz, Cemal Arif (1943). Türk Coğrafya Kurumunun Amaçları ve Çalışmaları. Türk Coğr. Derg. S: 3-4, s: 396-403. Ankara. Rapor.
Alagöz, Cemal Arif (1968). Türk Coğrafya Kurumu, III. Türk Coğrafya Kongresi, XVIII, Meslek Haftası, Açılış Konuşması, Türk Coğr. Derg. Sayı:24-25, Ankara.
Alagöz, Cemal Arif (1973). Coğrafya Enstitüsü Tarihçesi. Türk Kültürü 50. Yıl Armağanı. Ankara. Ayrı Basım.
Atalay, İbrahim. (2005). Türkiye nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, İnkılâp Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.63