DERS ADI

: Erken Çocuklukta Geleneksel Çocuk Oyunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 5010 Erken Çocuklukta Geleneksel Çocuk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Geleneksel çocuk oyunlarını, bu oyunların kurallarını, oynanışını ve çocuk gelişimine yararlarını açıklayabilme. Çocuklarla oynanan oyunların çocuk gelişimine etkilerini açıklayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Oyun kavramı hakkında bilgi sahibi olur
2   2. Geleneksel oyunların çocuğun gelişimde etkilerini açıklayabilir
3   3. Türk Kültüründeki geleneksel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur
4   4. Geleneksel oyunları planlayabilir
5   5. Geleneksel oyunları günümüze adapte edebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, ders hakkında bilgi paylaşımı., oyun kavramı
2 Oyun teorileri
3 Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları
4 Yetişkinlerle oynanan çocuk oyunları
5 Geleneksel çocuk oyunları
6 Geleneksel oyunların çocukların gelişim alanlarına etkisi
7 Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Geleneksel çocuk oyunları, kuralları
10 Geleneksel çocuk oyunları, kuralları
11 Çocuk oyunları, kuralları
12 Günümüzde oynanan çocuk oyunları, kuralları
13 Okul öncesi dönemde oyun oluşturma
14 Okul öncesinde oyun etkinliklerini planlama ve uygulama
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. And, M. (1974). Çocuk oyunlarının kültürümüzdeki yeri. Ulusal Kültür, 618,4.
2. Güney (Ed.). Türkiye de çocuk oyunları: araştırmalar içinde. (s. 78-83). Ankara: Kök Yayıncılık.
3. Başal, H. A. (2010). Geçmişten günümüze Türkiye de geleneksel çocuk oyunları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
4. Canlı, G. A. (2014). Gelişen dünyada çağdaş çocuk oyun alanları. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.
5. Egemen, A., Yılmaz, Ö. & Akil, İ. (2004). Oyun, oyuncak ve çocuk. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(2).
6. Gökşen, C. (2014). Oyunların çocukların gelişimine katkıları ve Gaziantep çocuk oyunları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED] 52, 229-259.DOI: http://dx.doi.org/10.14222/Turkiyat1241
7. Huizinga, J. (1995). Homo ludens. M. A. Kılıçbay. (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
8. Landreth, G., Homeyer, L. & Morrison, M. (2006). Play as the language of children s feelings. Play from birth to twelve. Contexts, perspectives and meanings. D. P. Fromberg & D. Bergen (Ed.). New York, NY: Routledge.
9. Nutku, Ö. (1998). Oyun, çocuk, tiyatro. İstanbul: Özgür yayınları.
10. Oksal, A. (2004). Kuşaklararası oyun: yetişkin ve çocuk kültürü arasında bir köprü. Türkiye de çocuk oyunları. Ankara: Kök Yayıncılık.
11. Onur, B. & Güney, N. (2004). Giriş. B. Onur ve N. Güney (Ed.). Türkiye de Çocuk Oyunları: Araştırmalar içinde. (s. 7-15). Ankara: Kök Yayıncılık.
12. Özhan, M. (1997). Türkiye de Çocuk Oyunları Kültürü. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
13. Pehlivan, H. (2005). Oyun ve öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev sunumları ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

PAZARTESİ GÜNLERİ 9.30-11. 00 ARASI HAY 402 NOLU ODA.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.335
ÖK.435
ÖK.535