DERS ADI

: Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 5009 Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına erken çocuklukta dil ve kavram gelişimini destekleyecek bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocuklukta dil ve kavram gelişimi ile ilgili genel tanım ve kavramları tanımlar.
2   Çocuklarda dil/okuma-yazma gelişimi ile ilgili kuramları ve deneysel araştırmaları açıklar.
3   Okul öncesi eğitimde dil ve kavram çalışmalarının geliştirilmesine yönelik uygulamalar geliştirir.
4   Çocukların dil ve kavram gelişimini gözlemlemesine yardımcı olacak çeşitli değerlendirme stratejilerini farkında olur ve uygun eğitim ortamları hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Erken kavram oluşturma ve kategori gösterimleri
3 Kategorize etme ve erken dil gelişimi
4 Kelimeleri anlama ve üretme
5 Beyin ve bilişsel gelişim
6 Çocukların dil düzeneğini anlama gelişimi
7 Sözel dil gelişimi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara-sınav
9 Aile de dil ve okuma-yazma gelişimi
10 Erken dil ve okuma-yazma gelişimini desteklemeye yönelik çalışmalar
11 Erken dil ve okuma-yazma gelişimini desteklemeye yönelik çalışmalar
12 Çocuklarla iyi kitapları paylaşma
13 Çocuklarla erken okuma/yazma eğitimi
14 Genel Değerlendirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grayson. A. (2004). Cognitive and Language Development in Children. Oxford: Blackwell.
Morrow, L. M. (2011). Literacy development in the early years: Helping children read and write (seventh edition).
Boston, MA: Pearson.
Copple, C. & Bredekamp, S. (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children birth
through age 8. Washington, DC: NAEYC
Godwin, D. & Perkins, M. (2007). Teaching language and literacy in the early years. David Fulton publisher.
Peterson, E. A. (2002). A practical guide to early childhood curriculum: Linking thematic, emergent, and skill-based planning to children s outcomes (2nd Edition), Allyn and Bacon.
Sipe, L. (2008). Storytime: Young children s literary understanding in the classroom. NY: Teacher College Press.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society. The development of psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sunum ve ödevler ara ve final sınavın içinde hesaplanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

70% derslere devamlılık zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.coker@deu.edu.tr
bernacoker@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15532442
ÖK.25532442
ÖK.34532442
ÖK.44532442