DERS ADI

: Çocuk ve Medya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 5005 Çocuk ve Medya SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Toplumsal bir kurgu olarak "çocuk" ve "çocukluk" kavramları, çocuk hakları ve gerçekleşmesini engelleyen faktörler, medyadaki çocuk imgesi, medyanın çocuklara dönük etkileri, çocukların medyaya katılımı, çocuklarla çalışmada yol gösterici ilkeler ve çocuk ve medyaya ilişkin etik ilkeler yer almaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çocuk hakları temelinde medya ürünlerini eleştirel biçimde okuma becerisi kazanabilmeli
2   2. Medyadaki çocuklara dair kalıp yargıları teşhis edebilmeli
3   3. Medyanın çocuklara yönelik etkileriyle ilişkili problemleri görebilmeli
4   4. Çocukların medyaya katılma yollarını açıklayabilmeli ve güncel uygulamadaki sorunları teşhis edebilmeli
5   5. Okul öncesi çocuğun gelişiminde medyanın etkisini açıklayabilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin işlenişi konusunda açıklama, medya kavramı
2 Medya kuramları
3 Medya ve çocuk hakları
4 Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi
5 Medyada çocuk
6 Medyaya erişimde ailenin ve okulun rolü
7 Medya ve şiddet
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Medya ve zorbalık, siber zorbalık
10 Çocukların medyaya katılmaları
11 Çizgi filmler ve çocuk gelişimine etkileri
12 Dijital Oyunlar ve çocuk
13 Reklamlar ve çocuk
14 Medyanın doğru kullanımı
15 YArıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çocuklar İçin ve Çocuklarla Birlikte Avrupa İnşası, Avrupa Konseyi 2009-2011 Çocuk Hakları Stratejisi, çev. Hatice Çolak Yentürk.
HODGKİN, R., NEWELL, P. (1998). Çocuk Haklarına Dair Sözleşme (Uygulama El Kitabı), Ankara: Unicef Yayını.
LEMİSH, D., KOLUCKİ, B. (2013). Medya ve Erken Çocukluk Gelişimi. I. Türkiye Çocuk ve Medya Kongresi Bildiriler Kitabı 2, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
MONTGOMERY, K. C. ( 2013 ). I. Türkiye Çocuk ve Medya Kongresi Bildiriler Kitabı 2, İstan¬bul: Çocuk Vakfı Yayınları.
PİOTROWSKKİ, J.T., VOSSEN, G.M., HELEN-VALKENBURG, P.M. ( 2013 ) Medya ve Çocuk Gelişimi. I. Türkiye Çocuk ve Medya Kongresi Bildiriler Kitabı 2, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
POSTMAN, N. ( 1995 ). Çocukluğun Yok oluşu, çev. Kemal İnal, Ankara: İmge Kitabevi.
Akçalı, İ. SS. (2015). Çocuk ve Medya . Ankara. Nobel Yayıncılık .
Giritlioğlu İnce Y. ve Akıner N. (2008) "Medya ve Çocuk Rehberi"

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev sunumları ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 9.30-11.00 HAY 102 nolu oda

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1422452
ÖK.2422452
ÖK.3422452
ÖK.4422452
ÖK.5422452