DERS ADI

: Erken Çocukluk Dönemi Edebiyat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3106 Erken Çocukluk Dönemi Edebiyat ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çocuk edebiyatının genel anlamda erken çocukluk eğitimi içerisindeki yeri ve önemini öğretmen adaylarına hissettirmek, eğitim bilimi ile çocuk edebiyatı arasındaki ilişkiyi kavratma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk edebiyatının erken çocukluk eğitimi içerisindeki yerini, önemini kavrar
2   Çocuk edebiyatı türlerini tanır.
3   Çocuk edebiyatı şair ve yazarlarını tanır
4   Öğretmenlik mesleğini yaparken çocuk edebiyatı bilgisinden aktif olarak yararlanabilir.
5   Nitelikli çocuk kitaplarının ve okumanın önemini kavrar.
6   Yazınsal türlerin çocukların dil gelişimindeki etkisinin farkına varır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk Edebiyatının Genel Hedefleri
2 Cumhuriyet Öncesi ve sonrası Okul Öncesi Çocuk Edebiyatı
3 Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Tanımı
4 Yaş Gruplarına Göre Çocuk Kitapları
5 0-3 Yaş dönemi Kitapları
6 Edebi Türler Açısından Çocuk Edebiyatı
7 Özel Amaçla Yazılmış Çocuk Kitapları
8 Genel tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Çocuk Kitaplarında Resimleme
10 Elektronik Çocuk Kitapları
11 Öykü Kitabı ve Farklı Materyaller Kullanarak Öykü Anlatma Yöntemi
12 Kitap Okuma Modelleri ve Öykü Sonrası Etkinlikler
13 Storyline Yöntemi
14 Okul Öncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Gönen, M. (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap
2.Turla, A. (2015). Okul Öncesi dönemde Çocuk Edebiyatı. Ankara: Hedef Yayıncılık
3. Oğuzkan, A.Ferhan Çocuk Edebiyatı (2001) Ankara. Anı Yayıncılık
4. Güleryüz, H. Yaratıcı Çocuk Edebiyatı (2006) Ankara Pegem Yayıncılık
5. Sever, Sedat .Çocuk ve Edebiyat (2002)Ankara. Engin Yay.
4.Yavuzer, Haluk. Çocuk Psikolojisi, (2001) İstanbul Remzi Kitabevi
6. Yardımcı, Mehmet ve Tuncer Hüseyin(2011) Çocuk Edebiyatı İzmir. Ürün Yayınevi
7. Şirin, M.N. (1999). 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Gökyüzü Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkin Öğrenme, Yansıtıcı Öğretim, Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13252
ÖK.23252
ÖK.3252
ÖK.42352
ÖK.52352
ÖK.62352