DERS ADI

: Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3105 Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına, öğrenme kuramları ve öğrenmeyi etkileyen faktörlerle ilgili bilgiler kazandırarak onların öğretme becerilerine katkı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme, öğretme kuram ve yaklaşımları ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2   Öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklar.
3   Öğrenme kuramlarını özelliklerine göre sınıflar.
4   Öğrenme kuramlarını ve aralarındaki farkları açıklar.
5   Öğrenme stratejilerini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen etmenler
2 Öğrenme kuramları, davranışçı öğrenme kuramları I (Klasik koşullanma, Edimsel Koşullanma)
3 Bitişiklik kuramları
4 Bağlaşımcılık kuramları
5 Bilişsel ağırlıklı davranışçı kuramlar (Sosyal Öğrenme Kuramı) Bilişsel ağırlıklı davranışçı kuramlar (Amaçlı Davranışçılık)
6 Gestalt Kuramı
7 Sosyo kültürel kuram
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Yapılandırmacı Kuram (Piaget, Vygotsky, Bruner)
10 Hümanistik Kuram (Rogers, Maslow)
11 Yaşam Alanı Kuramı (Kurt Lewin)
12 Nöro-fizyolojik kuram
13 Bilgiyi işleme kuramı
14 Genel değerlendirme
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Weinstein, C. E., & Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (3rd ed., pp. 315 327). New York: Macmillan
Schunk, D.H.(2016)Learning Theories: An Educational Perspective, Pearson Press.
Wellman, H. M. (1990). The child s theory of mind (1990). Cambridge, MA: MIT Press.
Weiner, B., Frieze, I. H., Kukla, A., Reed, L., Rest, S., & Rosenbaum, R. M. (1971). Perceiving the causes of success and failure. Morristown, NJ: General Learning Press.
Trevarthen, C. (1998). Brain development. In R. L. Gregory (Ed.), The Oxford companion to the mind ,Oxford, England: Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav %60 Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar.
Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.girgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.12535431111
ÖK.22535431111
ÖK.32535431111
ÖK.42535431111
ÖK.52535431111