DERS ADI

: Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3102 Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerde çevre bilincinin geliştirilmesi, çevreye duyarlı, kalıcı ve olumlu davranış değişikliklerinin kazandırılması, sorunların çözümünde aktif katılım ve görev alma yetisinin kazandırılması. Okul öncesinde çevre konuları hakkında farkındalık kazanabilecek ve bu konuda projeler geliştirebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çevre eğitiminin amacını kavrayabilmeli
2   2. Ekolojik sistemlerin nasıl çalıştığını yorumlayabilmeli
3   3. İnsanın çevre sorunlarının oluşumundaki yerini açıklayabilmeli
4   4. Çevre sorunlarına duyarlılık gösterebilmeli
5   5. Çevre okur-yazarlığı gelişmeli
6   6. Çevre sorunlarının çözümüne yönelik projeler geliştirebilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, ders hakkında bilgi paylaşımı. Çevre eğitimi nedir Çevre eğitiminin amaçları nelerdir
2 Okul öncesi dönemde çevre eğitimi
3 Sistemler, ekosistem kavramı, ekosistem öğeleri, ekosistemlerin işlevleri
4 Madde döngüleri
5 Doğada yaşayan canlılar
6 Doğal afetler
7 Kirlilik türleri ve insan etkileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Geridönüşüm
10 Hava kirliliği , Su kirliliği Işık kirliliği
11 Gürültü kirliliği görüntü kirliliği
12 Toprak kirliliği Radyoaktif kirlilik,
13 Türkiye'deki ve Dünyadaki çevre sorunları
14 Okul öncesi çocuklarla yapılabilecek çevre etkinlikleri
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Güney E. (2013) Çevre Sorunları . Ankara. Nobel Yayın dağ.
2. Önder, A. Özkan, B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi; Okul Öncesinde Etkinliklerle Çevre Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık
3. Handan Asude Başal (2015) Okulöncesi ve İlkokul Çocukları İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. Ankara: Nobel Yay. Dağ.
4. Ed. Ogelman, H.G. (2014) Çocuk ve Çevre-Küçük Çocuklar ve Çevre Eğitimi El Kitabı. Ankara Eğiten Kitap
5. Gülay, H., Öznacar, M.D. (2010). Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Çevre Eğitimi Etkinlikleri. Ankara: Pegem A Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

PAZARTESİ GÜNLERİ 9.0-11.00 ARASI,, HAY 402 NOLU ODA.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1423242
ÖK.2423242
ÖK.3323242
ÖK.4323242
ÖK.5223242
ÖK.6323242