DERS ADI

: Çocuk Ruh Sağlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3104 Çocuk Ruh Sağlığı ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ruh sağlığı kavramını tanıtarak, çocuklarda uyum ve davranış problemleri hakkında araştırma ve teorilerle ilgili bilgiler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir.
2   2. Çocuklarda ruh sağlığı ile ilgili normallik ve normal dışılık belirtilerini sıralayabilir.
3   3. Çocuklarda yaygın olarak görülen ruhsal hastalıkları tanı ve ayırıcı tanı prosedürlerini sıralar.
4   4. Ruh sağlığı kapsamında gerektiğinde koruyucu ve müdahale düzeyinde ekip çalışması üretmeye yönelik eğitici rolünü tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ruh sağlının tanımı ve önemi, ruhsal açıdan sağlıklı çocuk
2 Özgül öğrenme güçlüğü
3 Yaygın gelişim bozukluğu, Karşı gelme bozukluğu
4 Konuşma bozuklukları, Parmak emme, tırnak yeme
5 Dışa atım bozuklukları(Enüresiz, Enkopresiz), Uyku bozuklukları
6 Saldırganlık, Kardeş kıskançlığı, Tikler
7 Beslenme alışkanlığı bozuklukları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Fobiler
10 Dikkat eksikliği Hiperaktivite bozukluğu, Çocuk istismarı ve ihmali
11 Hırsızlık, Yalan söyleme, Masturbasyon
12 Aile içindeki özel durumlar (Ölüm, Ayrılık, Aile içi şiddet)
13 Aile içindeki özel durumlar (Boşanma, Üvey ebeveyn),Ebeveyn tutumları
14 Genel Değerlendirme
15 Yarı yıls onu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gething L., Hatchard D., Papalia D., Olds S. (1989). Life Span Development. McGraw-Hill; North Ryde, NSW.
Stanley I. Greenspan, Serena Wieder , Infant and Early Childhood Mental Health: A Comprehensive (2003). Developmental Approach to Assessment and Intervention
Jones K.(2003). Health and Human Behaviour. Oxford Univerity Press; Melbourne, Australia:
Haluk Yavuzer (2012). Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitapevi
Amerikan Psikiyatri Birliği (1995). Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı, (çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: Hekimler Yayın Birliği

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav %60 Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar.
Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.girgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1543431
ÖK.2543431
ÖK.3543431
ÖK.4543431