DERS ADI

: Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 3101 Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Yaratıcılık ve sanata ilişkin temel kavramlar, yaratıcılık üzerinde etkili olan faktörler, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve yaratıcı sanat etkinlikleri hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuklara yönelik farklı sanat alanlarını adlandırır.
2   Yaratıcılıkta aile ve sanatın önemini yorumlar.
3   Sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktaları tartışır.
4   Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun hazırladığı sanat etkinliklerini uygular
5   Çocukların yaratıcılığını desteklemek amacıyla ailelere önerilerde bulunur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul Öncesinde Sanat Eğitiminin Önemi
2 Okul Öncesinde Sanatsal Gelişim
3 Okul Öncesinde Sanatsal Gelişim
4 Okul Öncesinde Sanatın Eğitimin Diğer Alanlarıyla Bütünleştirilmesi
5 Görsel Sanat Eğitiminde İletişim
6 Görsel Sanat Eğitiminde İletişim
7 Okul Öncesinde Mimari Tasarım Eğitimi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Okul Öncesi Eğitimde Müzeler
10 Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık: Reggio Emilia Örneği
11 Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitiminde Ailenin Rolü
12 Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun sanat etkinlik örnekleri hazırlama ve bu örnekleri tartışma
13 Çocuklarla Çalışılabilecek Önemli Sanat Eserlerinin İncelenmesi
14 Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun yaratıcı materyaller
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ulutaş , İ. (2015). Okul Öncesinde Görsel Sanat Eğitimi. Hedef Yayıncılık, Ankara.
2. Aral, N. ve Can Yaşar, M. 2009. Sanat Eğitimi. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 283-306. Kriter Yayınları, İstanbul.
3. Abacı, O. 2000. Okulöncesi Dönem Çocuklarında Görsel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
4. Artut, K. 2001. Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
5. Darıca, N. 1993.Okulöncesi Dönemde Sanat Eğitimi 9. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri.Ya-Pa Yayınları, Ankara.
6. San, İ. 1985. Sanat ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları, Ankara.
7. Sert, S. 2005. Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155425
ÖK.254252
ÖK.354252
ÖK.454252
ÖK.554252