DERS ADI

: Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 2103 Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZÜBEYDE DOĞAN ALTUN

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Okulöncesi dönemde çocuklara kazandırılacak matematik kavram ve konularını öğrenmek ve bu kavramlara yönelik etkinlik yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulöncesi dönemde matematiksel düşüncenin gelişimi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklayabilir.
2   Okul öncesi dönemde matematik eğitiminin önemini tanıyabilir
3   Matematiksel kavram gelişiminde eşleştirme, sınıflandırma, gruplandırma, karşılaştırma ve sıralama etkinliklerini planlayabilir.
4   Okulöncesi dönemde matematik kavramlarının gelişimini açıklayabilir.
5   Okulöncesi dönemde çocuklar için matematik etkinliklerinin nasıl planlandığını açıklayabilir.
6   Okulöncesi dönemde matematik kavramlarının öğretilmesinde öğretmene düşen görevleri belirleyebilir.
7   Okul öncesi matematik programı inceleyebilecek ve değerlendirebilir.
8   Sezgisel matematiğin tanımını yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okulöncesi eğitimde matematik eğitimi
2 Yaş gruplarına göre matematiksel kavram gelişimi ve Piaget
3 Matematiksel kavram gelişiminde eşleştirme, sınıflandırma, gruplandırma, karşılaştırma ve sıralama
4 Okulöncesi eğitimde matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar
5 Matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri
6 Okul öncesi dönemde problem çözme
7 Matematik programı ve değerlendirme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Sezgisel matematik
10 Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar: Örüntü, tablo grafik, ölçme
11 Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar: Sayı, doğal sayılarla işlemler, uzay, geometri ve temel geometrik şekiller
12 Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarına yönelik etkinlikler
13 Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarına yönelik etkinlikler
14 Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarına yönelik etkinlikler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Akman, B. (Ed.). (2010). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2.Dere, J. ve Ömeroğlu, E. (2001). Okul öncesi dönemde fen doğa matematik çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
3.Güven,Y. (2000). Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik. İstanbul:YA-PA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zubeyde.dogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 20 20
Sunum hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15554
ÖK.25554
ÖK.35554
ÖK.45554
ÖK.55554
ÖK.65554
ÖK.75554
ÖK.85554