DERS ADI

: Erken Çocukluk Eğitimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 1101 Erken Çocukluk Eğitimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. DENİZ EKİNCİ VURAL

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; okul öncesi anabilim dalı öğretmen adaylarının okul öncesi eğitimin önemini, okul öncesi eğitimin temel ilkelerini, okul öncesi dönemi çocuklarının temel özelliklerini ve gereksinmelerini, Okul öncesi eğitimin tarihsel temellerini kazanmalarını, dünyadaki ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimin günümüzdeki durumunu irdeleyerek konu ile ilgili tutum geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi eğitimin toplumsal ve bireysel yararını fark edebilme
2   Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimini kavrayabilme
3   Okul öncesi eğitimin özelliklerini açıklayabilme
4   Okul Öncesi Eğitimin temel ilkelerini açıklayabilme
5   Okul öncesi öğretmenlerinin kişisel ve eğitsel özelliklerini açıklayabilme
6   Okul Öncesi Eğitim kurumlarının bilgisine sahip olma
7   Okul öncesi eğitimde ailenin rolünü açıklayabilme
8   Okul Öncesi Eğitimin dünyadaki gelişimi ile ülkemizdeki mevcut durumu sorgulayıp değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin, kaynakların, yardımcı kaynakların ve izlenecek yöntem ve tekniklerin tanıtımı
2 Okul öncesi eğitimin tanımı ve önemi, erken çocukluk kavramı
3 Okul öncesi öğretmeninin temel özellikleri ve okul öncesi eğitime Öğretmen Yetiştirme
4 Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Temel Özellikleri ve Gereksinimleri
5 Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri
6 Okul Öncesi Eğitimin Düşünsel Temelleri
7 Türkiye de Okul Öncesi eğitim
8 Ders değerlendirme, Genel tekrar, Ara Sınav
9 Çeşitli Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim
10 Okul Öncesi Eğitimde Temel Becerilerin ve Soysal Davranışların kazandırılması
11 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel ve Eğitsel Ortamları
12 Okul Öncesi Eğitimde Ailenin Önemi
13 Okul Öncesi eğitim ve Kitle İletişim Araçları
14 Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile İşbirliği
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Haktanır, Gelengül (2009) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara
Milli Eğitim Şuraları,
Beş Yıllık Kalkınma Planları
Okul Öncesi Eğitim Yönetmeliği

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, tartışma, grup çalışmaları, diğer ülkelerin okul öncesi eğitimleri ile ilgili belgeseller, slaytlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1251132513531
ÖK.224223334322
ÖK.3555532233432
ÖK.444333332
ÖK.52343334432
ÖK.65432533
ÖK.7455354
ÖK.8545555