DERS ADI

: Cebir Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 4003 Cebir Öğretimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZEKİYE ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretim programında yer alan cebir konularının tarihsel gelişimleri ve öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme güçlükleri bağlamında incelenip tartışılması yoluyla öğretmen adaylarının cebir öğrenimi ve öğretimi ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim programlarında yer alan cebir konularını bilir.
2   Cebir konularının öğretimine ilişkin farklı yaklaşımları bilir.
3   Cebir konularına ilişkin öğrenci hatalarını, kavram yanılgılarını ve zorluklarını ve bunları giderme yollarını bilir.
4   Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimini, günlük yaşam örneklerini öğretimde kullanabilir ve bu kavramları diğer derslerle ilişkilendirebilir.
5   Cebir öğretiminde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir.
6   Öğrencilerin cebirsel düşünme süreçlerine dayalı olarak dersini nasıl planlayacağını anlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cebir nedir Cebirin tarihsel gelişimi
2 Cebirsel düşünme nedir Cebirsel düşünmenin gelişimindeki farklı yaklaşımlar
3 Cebirsel düşünmenin matematik öğretimi için önemi
4 Matematik öğretim programlarında cebir
5 Matematik öğretim programlarında cebir
6 Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış
7 Cebir öğretimine ilişkin farklı yaklaşımlar
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları
10 Cebir konularında öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları
11 Cebir öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı
12 Etkili bir cebir dersi tasarımı
13 Seçme konularda cebir öğretimi uygulamaları ve değerlendirmeleri
14 Seçme konularda cebir öğretimi uygulamaları ve değerlendirmeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. (2018). Matematiği Öğretme Bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
Driscoll. (1999). Fostering algebraic thinking: A guide for teachers grades 6-10. Heinemann.
Polya, G. (1957). How to solve it: A new aspect of mathematical Method. (2nd ed.). Princeton, NJ: Princeton University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zekiye.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 3 6
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1555453
ÖK.2453
ÖK.344335333
ÖK.44552343
ÖK.5345
ÖK.6554444