DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Sorgulayıcı Araştırma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5008 Kimya Eğitiminde Sorgulayıcı Araştırma Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sorgulayıcı öğretim stratejisini ve bu stratejinin diğer yöntem ve stratejilerle ilişkisini kavramak, sorgulama sürecinin basamaklarını irdeleyerek kimya öğretimindeki uygulamaları ve bu uygulamaların değerlendirilmesi hakkında bilgi kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Etkili bir kimya öğretiminde sorgulamanın önemini fark edebilme
2   2. Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisini ortaya koyabilme
3   3. Kimya öğretiminde sorgulayıcı araştırma yöntemlerinin kimya öğretimine yansımalarını fark edebilme
4   4. Sorgulama sürecinde soru sormayı öğrenebilme
5   5. Sorgulayıcı araştırma yöntemlerini kimya öğretiminde uygulamalara yansıtabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretimde sorgulama modelleri
2 Öğretimde sorgulama modelleri
3 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi
4 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin diğer yöntemlerle ilişkisi
5 Bir sorgulama sürecinin basamaklarını ve soru sormayı öğrenme, doğru soru sorarak öğrenme
6 Bir sorgulama sürecinin basamaklarını ve soru sormayı öğrenme, doğru soru sorarak öğrenme
7 Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri
8 Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Sorgulayıcı öğretim stratejisinde kullanılan soru tipleri
10 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin kimya öğretimine uygulanması
11 Sorgulayıcı öğretim stratejisinin kimya öğretimine uygulanması
12 Sorgulayıcı öğretim stratejisi uygulamalarının sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
13 Sorgulayıcı öğretim stratejisi uygulamalarının sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
14 Uygulamaların genel değerlendirmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Balcı, A. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. 13. Baskı. Ankara: Pegem Akademi

Yardımcı kaynaklar:
Ayas, A. ve Sözbilir, M. (Ed.) (2017). Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi
Kondu, C. (2017). Öğrenmeyi öğrenme. İstanbul: AZ Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma,sorgulamaya dayalı yöntemler, beyin fırtınası, sunum yapma, ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Araştırma sunumu ve ödev raporu (%10), arasınav (%30) ve final sınavı (%60) öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 - 15:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1432245452
ÖK.2435344453
ÖK.3425344453
ÖK.44322444454
ÖK.5435544453