DERS ADI

: Organik Kimya Laboratuvarı 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 3006 Organik Kimya Laboratuvarı 2 ZORUNLU 0 2 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının organik bileşiklerin yapı ve özelliklerini öğrenebilme ve ayırt edebilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fonksiyonel gruplara sahip organik bileşikleri modellerle gösterebilme
2   2. Organik bileşiklerde izomeri ve izomeri çeşitlerini kavrayabilme
3   3. Organik bileşiklerde yükseltgenme ve indirgenmeyi kavrayabilme
4   4. Sabun, deterjan gibi temizlik ürünleri olan organik bileşikleri elde etme
5   5. Alkol, aldehit ve ketonların belirteçlerini tanıyabilme ve bu organik bileşikleri ayırt edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Deneyler için Ön Hazırlık
2 2. Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin molekül modelleri ile gösterilmesi-I
3 3. Fonksiyonel gruba sahip organik bileşiklerin molekül modelleri ile gösterilmesi-II
4 4. Maleik ve fumarik asit eldesi-I
5 5. Maleik ve fumarik asit eldesi-II
6 6. İyodoform eldesi-I
7 7. İyodoform eldesi-II
8 8.Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 9. Yıkama maddeleri ve üretimi: Sabun eldesi-I
10 10.Yıkama maddeleri ve üretimi: Sabun eldesi-II
11 11. Yıkama maddeleri ve üretimi: Deterjan eldesi-I
12 12. Yıkama maddeleri ve üretimi: Deterjan eldesi-II
13 13. Lucas testi, fehling ve tollens çözeltileri ile alkol, aldehit ve ketonları ayırt edebilme-I
14 14. Lucas testi, fehling ve tollens çözeltileri ile alkol, aldehit ve ketonları ayırt edebilme- II
15 15. Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. G.Solomons, C.Fryhle, Organic Chemistry John Willey&Sons (2000)
2. H.Hart, D.J.Hart, L.E.Craine, Organic Chemistry Houghton Mifflin Company (1995)
3. R.J.Fessenden, J.S.Fessenden, Organic Chemistry Brooks/Cole Pub.Com. (2001)
4. R.C. Atkins, F.A. Carey, Organik Kimya Kısa ve Öz (Edt: Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır) Bilim Yayınevi (2009)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma yapma, rapor yazma, beyin fırtınası,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 6 5 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.154544
ÖK.254544
ÖK.354544
ÖK.454544
ÖK.554544