DERS ADI

: Kimya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 2001 Kimya Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kimya öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlara, yaklaşımlara ilişkin sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan farklı bakış açıları kazanmak, öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek kimya öğretimine yansımaları ve etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri ile kimya öğretiminde temel beceriler hakkında bilgi kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimya öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme
2   2. Kimya öğretiminin amacını, temel ilkelerini ve tarihçesini açıklayabilme
3   3. Kimya öğretiminde öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımalarını fark edebilme
4   4. Kimya öğretiminde karşılaşılan sorunları değerlendirme
5   5. Etkili bir kimya öğretiminin bileşenlerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimya öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
2 Kimya öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3 Kimya öğretiminin tarihçesi
4 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları
5 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kimya öğretimine yansımaları
6 Kimya öğretimde temel beceriler
7 Kimya öğretimde temel beceriler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Sınıf-içi uygulama örnekleri
10 Sınıf-içi uygulama örnekleri
11 Kimya öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
12 Etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri
13 Etkili bir kimya öğretiminin bileşenleri
14 Kimya öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Akçay, B. (2017). Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Yardımcı kaynaklar: Ayas, A. ve Sözbilir, M. (Ed.) (2017). Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma,sorgulamaya dayalı yöntemler, beyin fırtınası, sunum yapma, ödev hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Araştırma sunumu ve ödev raporu (%10), arasınav (%30) ve final sınavı (%60) öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-15:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1532222
ÖK.2533322
ÖK.3525523
ÖK.45244254
ÖK.5524453