DERS ADI

: Fizik Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZK 5003 Fizik Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Ortaöğretimdeki çeşitli fizik konuları için öğretici araç-gereçler tasarlayabilmek ve geliştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders materyallerinin öğretimdeki önemini açıklayabilme,
2   Yaygın materyal türlerini öğrenme,
3   Fizik eğitiminde öğretim teknolojilerini kullanabilme,
4   Değişik fizik konularında materyal tasarlayabilme ve geliştirebilme,
5   Değişik fizik konularında materyal tasarlayabilme ve geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma
2 Yazılım türleri ve kullanım amaçları
3 Yazılım türleri ve kullanım amaçları-devamı
4 Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
5 Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri-devamı
6 Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi
7 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Arasınav
9 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması-devamı
10 Çalışma yaprakları
11 Saydamlar
12 VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi
13 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
14 Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi-devamı
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ö. Demirel ve E. Altun, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara, 2017.
H. İ. Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayınları, Ankara, 2015.
Y. Ünsal, S. Moğol, Örneklerle 3 Boyutlu Fen Öğretim Materyalleri Tasarımı ve Yapımı, Pegem Akademi, Ankara, 2014
Ortaöğretim fizik ders kitapları (Yeni programa uygun Fizik 9-10-11-12).
Fizik ve fen eğitimi dergileri ve internet.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Deney, düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1434453
ÖK.2343344
ÖK.3335353
ÖK.4443543
ÖK.53244455