DERS ADI

: Diferansiyel Denklemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZK 2009 Diferansiyel Denklemler ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FATİH ÖNDER

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Değişik diferansiyel denklem tiplerini tanımak ve çözüm yollarını öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Diferansiyel denklem, başlangıç ve sınır değer problemi bilgisi
2   Birinci mertebeden diferansiyel denklem çeşitlerini tanıyıp, problemlere uygulayabilme
3   Birinci mertebeden, yüksek dereceden diferansiyel denklem çeşitlerini tanıyıp, problemlere uygulayabilme
4   Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklem çeşitlerini tanıyıp, problemlere uygulayabilme
5   Matematik ve değişik disiplinlerde diferansiyel denklem bilgisini kullanıp, problemlere uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiksel model olarak diferansiyel denklemler tanımı, mertebe, derece, genel çözüm, özel çözüm
2 diferansiyel denklemlerin elde edilmesi ve ilgili uygulamalar
3 I.mertebeden diferansiyel denklemler, değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklemler
4 homojen-tam diferansiyel denklemler, integral çarpanı
5 lineer diferansiyel denklemler, lineer diferansiyel denklemlere indirilebilen diferansiyel denklemler
6 I. mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları
7 I. mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Yyüksek mertebeden diferansiyel denklemler, değişken katsayılı diferansiyel denklemler
10 Yyüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler
11 Sabit katsayılı lineer homojen diferansiyel denklemler
12 Sabit katsayılı lineer ikinci taraflı diferansiyel denklemler belirsiz katsayılar ve parametrelerin değişim metodu
13 Laplace ve ters Laplace dönüşümleri
14 Laplace dönüşümlerinin diferansiyel denklemlere uygulanması.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karadeniz, A.A., Yüksek Matematik, Cilt:3, Çağlayan Kitapevi, 2007.
Çağlıyan, M. ve diğerleri (2008). Adi Diferansiyel Denklemler. Bursa: Dora Yayın
Hsieh-Sibuya, Basic Theory of Ordinary Differential Equations, Springer, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-yanıt, problem çözme, tartışma, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.onder@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 7 1 7
Final Sınavına Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.543