DERS ADI

: Evrim Teorisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5009 Evrim Teorisi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BEHLÜL GÜLER

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Evrime giriş, evrenin ve dünyanın oluşumu, farklılaşma, türleşme, mekanizmalar: mutasyon, genetik sürüklenme ve doğal seçilim, çeşitlilik, soyağaçları, fosiller, jeolojik zamanlar ve canlı formlarının ortaya çıkışı, bitki, hayvan ve insanların evrimi, evrimsel biyolojinin tarihi, uygulamalar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Evrime giriş, evrenin ve dünyanın oluşumu, farklılaşma, türleşmeyi öğrenebilme.
2   Evrim ile ilgili mekanizmaları öğrenebilme.
3   Çeşitlilik, soyağaçları, fosiller, jeolojik zamanlar ve canlı formlarının ortaya çıkış safhalarını öğrenebilme.
4   Bitki, hayvan ve insanların evrimi ile özelliklerini öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Evrime giriş, tanımı ve kapsamı
2 Evrenin ve dünyanın oluşumu ile ilgili görüşler
3 Yeryüzünde hayatın başlangıcı
4 Farklılaşmayı oluşturan mekanizmalar; türleşme
5 Evrim teorileri, adaptasyon, seleksiyon, varyasyon ve çeşitleri
6 Evrimin mekanizmaları: mutasyon, genetik sürüklenme, doğal seçilim
7 Makro evrim mekanizmaları uyarlanım (adaptasyon), türleşme
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Çeşitlilik, canlılığın tarihi, soyağaçları, fosil araştırmaları
10 Fosil oluşum mekanizmaları
11 Evrimi destekleyen kanıtlar; jeolojik zamanlar ve canlı formlarının ortaya çıkışı
12 Kütlesel yok olmalar, bitkilerin evrimi, hayvanların evrimi
13 İnsanın evrimi
14 Evrim konusundaki kavram yanılgıları, evrimsel biyolojinin tarihi, uygulamalar
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Futuyuma DJ., Evrim, (Ed: Kence ve Bozcuk), Palme Yayıncılık, 2013
Parker S., Evolution (The Whole Story), NY: Firefly Books, 2015

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155325552321
ÖK.255225454214
ÖK.355335553352
ÖK.455115552333