DERS ADI

: Biyoloji Ders Kitabı İnceleme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5003 Biyoloji Ders Kitabı İnceleme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ BEHLÜL GÜLER

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Konu alanına yönelik eğitim-öğretimle ilgili yazılı dokümanları tanımalarını ve çağdaş öğrenme kuramlarına uygun dokümanları geliştirmelerini ve inceleme kriterlerini tanıyıp değerlendirebilme becerilerini kazanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarını ve öğretim programlarını eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme.
2   Kitaplarının incelenme ve değerlendirilmesindeki temel ilkeleri ifade edebilme.
3   Türk eğitim sisteminde ders kitaplarının yazılma, seçilme ve dağıtım sürecindeki ana yapıyı ifade edebilme.
4   Kitap inceleme kriterlerinin kavranılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu alanları öğretim programları.
2 Biyoloji ders kitaplarının incelenmesi ilke ilgili bilimsel araştırma ve sunumların incelenmesi.
3 Biyoloji ders kitaplarının incelenmesi ilke ilgili bilimsel araştırma ve sunumların incelenmesi.
4 Kitap inceleme kriterlerinin belirlenmesi
5 Kitapların bilimsel içerik açısından incelenmesi
6 Kitapların fiziksel özellikler açısından incelenmesi
7 Kitapların dil açısından incelenmesi.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Biyoloji 9-10 sınıf ders kitaplarının inceleme ve değerlendirilmesi
10 Biyoloji 11-12 sınıf ders kitaplarının inceleme ve değerlendirilmesi
11 Ders kitabı seçmek için ölçek hazırlama
12 Ders kitabı seçmek için uygulama ve analizleri
13 Kitaplar hakkında öğrenci tutumlarını belirleme
14 Ders kitaplarının öğrenimde kullanım kolaylığı ve uygulamaları.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kılıç, A. ve Seven, S.2006; Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
Küçükahmet, L., 2001; Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri, power point sunumlar hazırlama. Yüz yüze anlatım, Tartışma, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11333222223222
ÖK.21333222223222
ÖK.31333222223222
ÖK.41333222223222