DERS ADI

: Sinir Bilimleri 201

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBL 3103 Sinir Bilimleri 201 ZORUNLU 6 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZLEM GÜRSOY DORUK

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, santral ve periferik sinir sistemi ile ilgili yapıların normal yapı ve işlevlerinin hatırlanarak bunlarla ilişkili hastalıkların etiyopatogenezinin kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel nörolojik hastalıkların etyopatogenezini açıklayabilme, tanı ve tedavisinin temel ilkelerini anlatabilme
2   Temel psikiyatrik hastalıkların etyopatogenezini açıklayabilme, tanı ve tedavisinin temel ilkelerini anlatabilme
3   Sinir sistemi ile ilgili ilaçların farmakolojisini tartışabilme
4   Sistemlere yönelik öykü sorgulayabilme ve fizik muayene yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Santral sinir sisteminin serebrovasküler, nörodejeneratif hastalıkları ve tümörleri. Tanı ve tedavi yaklaşımları
2 Santral sinir sisteminin enfeksiyonları,Denge bozuklukları, işitme kaybı tanı ve tedavisi
3 Psikiyatrik Hastalıklar, Duygudurum bozuklukları, Depresif bozukluklar, Anksiyete bozuklukları, Psikozlar
4 Sinir sistemi üzerine etkili ilaçların farmakolojisi
5 Sınav haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Stahl's Essential Psychopharmacology: Neuroscientific Basis and Practical Applications, Stahl SM., Cambridge University Press, 2008.
2- Serebrovasküler hastalıklar, Balkan S. Güneş Kitabevi Yayınları, 2005.
3- Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Öztürk O, Uluşahin A. Tuna Matbaacılık San. ve Tic., 2008.
4- Psikiyatri Temel Kitabı. Köroğlu E, Güleç C., Hekimler Yayın Birliği, 2007.
5- Tıbbi Mikrobiyoloji, Patrick R Murray, Rosenthal KS, Pfaller MA. (çev. ed) Ahmet C Başustaoğlu, Atlas Kitapçılık, 2010.
6- Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. (ed)Topçu AW, Söyletir G, Doğanay M., 2008.
7- Marks' Basic Medical Biochemistry, a Clinical Approach, Smith C, Marks A, Lieberman M. (eds.), Wolters Kluwer Company, 2005
8- Greenfield's Neuropathology, (ed) Love S, Louis DN, Ellison DW, 2008
9- Pathologic Basis of Disease, Robbins and Cotran, Elsevier Saunders, 2010
10- Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, (ed) Çelik O., 2007

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları,
Sunumlar, paneller,
Mesleksel beceriler uygulamaları,
Etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (%80)
2 PDÖ PDÖ Not Ortalamaları (%10)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%10)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir.
Dönem geçme puanı 65 (altmışbeş) olarak belirlenmiştir.
Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 53 1 53
PDÖ Oturumu 7 4 28
Mesleksel beceriler uygulaması 1 2 2
Uygulama 2 1 2
Özel Çalışma Modülü (ÖÇM) 7 1 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 6 30
PDÖ/sunum öncesi-sonrası haftalık çalışma 7 1 7
Blok sonu sınavına hazırlık 67 1 67
Blok sonu sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15253333
ÖK.25223333
ÖK.35223333
ÖK.4555553333