DERS ADI

: Solunum Dolaşım 201

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SDL 3102 Solunum Dolaşım 201 ZORUNLU 9 2 0 11

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYFER DAYI

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu blokta solunum ve dolaşım sistemine ait hastalıkların etyolojisi, fizyopatolojisi, tanısı, tedavisi, bu hastalıkların ortaya çıkmasında etkili olabilecek çevresel ve genetik faktörler ile bunlardan korunmaya yönelik temel ilke ve yaklaşımların öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Solunum sistemi ile ilgili sık görülen hastalıkların etyopatogenezini açıklayabilme, tanı ve tedavisinin temel ilkelerini anlatabilme
2   Sık görülen kalp hastalıklarının etyopatogenezini açıklayabilme, tanı ve tedavisinin temel ilkelerini anlatabilme
3   Kronik hastalıklardaki iletişim becerilerini gösterebilme
4   Mesleksel akciğer hastalıkları ile ilgili önlemleri sıralayabilme
5   Sağlık teknolojisi ve ilaç kullanımında hekimin etik sorumluluğunu anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Solunum sistemi hastalıkları
2 Kalp hastalıkları
3 Solunum sistemi ve kalp muayenesi
4 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, Henry JB, 2012.
2- Tıbbi Mikrobiyoloji, Patrick R Murray, Rosenthal KS, Pfaller MA. (çev. ed) Ahmet C Başustaoğlu, Atlas Kitapçılık, 2010.
3- Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. (ed)Topçu AW, Söyletir G, Doğanay M., 2008.
4- Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp, S.O. Pelikan Yayıncılık, 2009
5- Pathologic Basis of Disease, Robbins and Cotran, Elsevier Saunders, 2010
6- Harrison's principles and practice of Internal medicine 17th Edition 2009
7- Solunum Hastalıkları, (ed) Çöplü L, Kaya A., Poyraz Yayıncılık, 2007
8- Current Diagnosis and Treatment in Cardiology, Crawford M (ed) Lange Med Boks, 2009
9- Heart Disease. A textbook of cardiovascular medicine, Braunwald E.(ed), W.B. Saunders Company. 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları,
Sunumlar, paneller
Laboratuvar Uygulamaları (biyokimya, mikrobiyoloji, patoloji),
Kliniğe giriş uygulamaları
Mesleksel beceriler uygulamaları
Küçük grup çalışmaları (KGÇ)
Alan çalışmaları
Film gösterimi
Etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (%80)
2 PDÖ PDÖ Not Ortalamaları (%10)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%10)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 65 (altmışbeş) olarak belirlenmiştir.

Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 72 1 72
PDÖ Oturumu 6 4 24
Uygulama 9 1 9
Mesleksel beceriler uygulaması 1 1 1
Kliniğe giriş uygulaması 9 1 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 10 70
Blok sonu sınavına hazırlık 80 1 80
Uygulama sınavına hazırlık 1 6 6
Blok sonu sınavı 1 3 3
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 276

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15253333
ÖK.25253333
ÖK.35253333
ÖK.4542553333
ÖK.55345553333