DERS ADI

: 3.Kurul-Doku Biyolojisi ı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBI 1103 3.Kurul-Doku Biyolojisi ı ZORUNLU 7 4 0 11

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEDA ÖZBAL

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amaçları, insan bedenindeki kemikler ve eklemler, beden sıvı bölümleri, dokular, hücre zarlarında madde taşınması, zar potansiyelleri ve aksiyon potansiyelleri, sesin fiziksel özelliklerini öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan bedeninin organizasyonunu tanımlamak
2   İnsan iskeletindeki kemikleri tanımlamak
3   İnsan bedenindeki eklemleri anlamak
4   Beden sıvı bölümlerini tanımlamak
5   Dokuları anlamak
6   Hücre zarlarında madde taşınmasını anlamak
7   Zar potansiyelleri ve aksiyon potansiyellerini anlamak
8   Sesin fiziksel özelliklerini anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan iskeletindeki kemikler I
2 İnsan iskeletindeki kemikler II
3 İnsan iskeletindeki kemikler III
4 İnsan bedenindeki eklemler
5 Epitel dokusu
6 Hücre zarlarında madde taşınması
7 Bağ dokusu
8 Zar potansiyelleri ve aksiyon potansiyelleri, sesin fiziksel özellikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hall JE, Guyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji, Çağlayan Yeğen B (Çev. Ed.), 2017.

Widmaier EP, Raff H, Strang KT, Vander İnsan Fizyolojisi, Özgünen T, Solakoğlu Z (Çev. Ed.), 2017.

Ross MH, Pawlina D, Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Baykal B (Çev. Ed.), 2017.

Mescher AL, Junqueira's Temel Histoloji Atlas Kitap, Solakoğlu S, Erdoğan A, Mutlu HS (Çev. Ed.), 2015.

Murray, Bender, Botham, Kennely, Harper'ın Biyokimyası, Güner Akdoğan G (Çev. Ed.), 2015.

Gürdol F, Tıbbi Biyokimya, 2017

Gray's Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Practice, Standring S (ed). 2016.

İnsan Anatomisi Atlası Frank Netter, 2018

Anatomia, Mete Edizer, 2018

Sağlık Bilimlerine Yönelik Anatomi, Nüket Göçmen Karabekir, 2019

Fonksiyonel Anatomi, Doğan Taner, 2017

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, laboratuvar uygulamaları (anatomi, histoloji, biyokimya), mesleksel beceriler uygulamaları, küçük grup çalışmaları (fizyoloji), probleme dayalı öğrenim oturumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirme (%90)
2 ABD Ara Başarı Değerlendirme (%5)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%5)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Madde 25 bent 2
b) Yıl içi başarı notu (YBN) ÖBD'lerden alınan not ortalamasının %90'ı ve ABD'nin %5'i ve ÖÇM notunun %5'i olmak üzere 100 üzerinden hesaplanır.
YBN 80 ve üzeri = DBN 80 ve üzeri = Muaf = Başarılı
YBN %50si + DSD %50 si = DBN 65 ve üzeri = Başarılı

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 65 (altmışbeş) olarak belirlenmiştir.

Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

DÖNEM 1 için başarı değerlendirme puanı aşağıda belirtilen sınavların oranları baz alınarak hesaplanmaktadır.

ÖĞRENCİ BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ (ÖBD) %90

ARA BAŞARI DEĞERLENDİRME %5

ÖZEL ÇALIŞMA MODÜLLERİ (ÖÇM) %5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 66 1 66
Grup çalışması 5 2 10
Uygulama 17 2 34
Konu Hakkında Hazırlık 8 10 80
Etkinlik Uygulama 1 80 80
Blok sonu sınavı 1 3 3
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 275

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1522
ÖK.2522
ÖK.3522
ÖK.4522
ÖK.5522
ÖK.6522
ÖK.7522
ÖK.8522