DERS ADI

: 2.Kurul-Hücre Biyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HBY 1102 2.Kurul-Hücre Biyolojisi ZORUNLU 9 3 0 12

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HAKKI OGÜN SERCAN

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amaçları, protein sentezi, DNA mutasyonları, karbonhidratlar ve lipitlerin yapı ve işlevleri, hücre organellerinin işlevleri, mikroorganizmaların yapısı ve hekim-hasta ilişkisini öğrenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Protein sentezini anlamak
2   DNA mutasyonları ve onarım mekanizmalarını anlamak
3   Karbonhidratlar ve lipitlerin yapı ve işlevlerini anlamak
4   Hücrelerin yapısal organizasyonunu anlamak
5   Hücre organellerinin işlevlerini tanımlamak
6   Mikroorganizmaların yapısını tanımlamak
7   Temel iletişim becerilerini uygulamak
8   Hekim-hasta ilişkisini anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Protein sentezi
2 DNA mutasyonları ve onarım mekanizmaları
3 Karbonhidratlar ve lipitlerin yapı ve işlevleri
4 Hücre organellerinin işlevleri
5 Hücre zarlarının işlevleri
6 Mikroorganizmaların yapıları
7 Bağışıklığa giriş
8 Hekim-hasta ilişkisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ross MH, Pawlina D, Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Baykal B (Çev. Ed.), 2017.

Mescher AL, Junqueira's Temel Histoloji Atlas Kitap, Solakoğlu S, Erdoğan A, Mutlu HS (Çev. Ed.), 2015.

Murray, Bender, Botham, Kennely, Harper'ın Biyokimyası, Güner Akdoğan G (Çev. Ed.), 2015.

Gürdol F, Tıbbi Biyokimya, 2017

Levinson W, Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Şener B, Esen B (Çev. Ed.), 2017.

Cooper GM, Hausman RE, Hücre: Moleküler Yaklaşım, Atabey N (Çev. Ed.), 2016.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunumlar, laboratuvar uygulamaları (histoloji, tıbbi biyoloji, biyokimya), mesleksel beceriler uygulamaları, küçük grup çalışmaları, etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirme (%90)
2 ABD Ara Başarı Değerlendirme (%5)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%5)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Madde 25 bent 2
b) Yıl içi başarı notu (YBN) ÖBD'lerden alınan not ortalamasının %90'ı ve ABD'nin %5'i ve ÖÇM notunun %5'i olmak üzere 100 üzerinden hesaplanır.
YBN 80 ve üzeri = DBN 80 ve üzeri = Muaf = Başarılı
YBN %50si + DSD %50 si = DBN 65 ve üzeri = Başarılı

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 65 (altmışbeş) olarak belirlenmiştir.

Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

DÖNEM 1 için başarı değerlendirme puanı aşağıda belirtilen sınavların oranları baz alınarak hesaplanmaktadır.

ÖĞRENCİ BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ (ÖBD) %90

ARA BAŞARI DEĞERLENDİRME %5

ÖZEL ÇALIŞMA MODÜLLERİ (ÖÇM) %5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 86 1 86
Grup çalışması 6 2 12
Uygulama 7 2 14
Blok sonu sınavına hazırlık 1 80 80
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 15 105
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 299

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1522
ÖK.2522
ÖK.3522
ÖK.4522
ÖK.5522
ÖK.6522
ÖK.75
ÖK.85