Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ÖZGÜL VUPA ÇİLENGİROĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Biyoloji |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin istatistiğin temel kavramlarını öğrenmelerini, veri setlerini grafiksel ve sayısal yöntemler kullanarak tanımlayabilmelerini ve uygulayabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin basit olasılık kavramlarını kullanarak örnekleme dağılımlarını öğrenip güven aralığı ve hipotez testlerine giriş yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
J.T. McClave and T. Sincich, Statistics, 12th Edition, Prentice-Hall, 2011. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, ödev ve problem çözme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar ve ödevlerin değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|